Sommarmåndag....

vi vaknade till en strålande dag. Mr Persson cyklade till jobbet för att vara med på sitt första planeringsmöte. Jag fixade iordning mej och tjejerna för att gå till Siris förskola. Jag försöker vänja av skruttungen att sitta i vagnen, om hon får ha sparkcykeln brukar det gå bra. Vi var i god tid i morse, skönt att slippa stress. Ellie lekte en stund på gården, fantastiskt skön ute. Det räckte med tröja på.

Jag gick en extrarunda via strandpromenaden på väg hem. Vättern låg blank och stilla, såg underbart inbjudande ut men mej lurar sjön inte!! Jag vet hur kallt det är, smalbenen brukar frysa till is långt fram på högsommaren. Vattnet verkar aldrig  värmas upp till behaglig temperatur.

Ellie och jag passade även på att handla mat. En snabb lunch både till mor och dotter. Lilla trollungen fick kalasa burkmat, händer väldigt sällan..... orkade inte fundera ut något bra idag. Får laga en riktig middag senare.



Dagens snabblunch...


Grov Ciabata
creme cheese
gravad lax
söt senap
gurka

Mmmm, snabbt, lätt och himmelskt gott!!! Nu ska jag avsluta lunchen med en kopp kaffe på balkongen. Det verkar som det kommer in ett oväder framåt eftermiddag så det gäller att nyttja dagen medans den är fin.

Ha en bra start på veckan!!


Postat av: Sockenvägens Söta

Den där mackan gick inte av för hackor... Måste inhandla lax i morgon å göra en liknande variant! Och ang mannens "allegi" så tackar jag gudarna för webshopparna ;-P Kram

2010-05-24 @ 21:06:13
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: