Morgonstress....

Idag fick vi en föraning hur våra morgonar kommer se ut när alla ska upp och iväg på bestämd tid. Vi är  vana att kunna ta det lugnt då Crille sällan måste iväg tidigt utan hinner lämna Siri på förskolan.

Imorse ringde klockan 06.45. Jag duschade och fixade iordning mej. Mr Persson ordnade frukost. 07.30 satt vi alla vid dukat frukostbord. Ellie fick jag väcka för att hon skulle hinna äta.

Dagen till ära kom Fröken Nej på besök. Vi har varit förskonade från henne ett tag men senaste veckan är hon tillbaka och det med råge.... Det var något fel på gröten. Plötsligt var den utspilld på bordet med flit. Fröken Nej (ni som är nya läsare, läs Siri) skulle ha mer sylt. Ingen mer sylt blir det när man gör sådär!

Trots allt var tänderna borstade,håret likaså och kläderna på 08.15. Jag och tjejerna gick till Siris förskola. Goa vanliga skruttungen var tillbaka. Mamma fick puss och kram, hon vinkade glatt och jag kom iväg itid.

Tiden jag hade att passa var cellprov på gyn. Inte så kul men det var 3 år sen förra provtagningen. Tyvärr var jag tvungen att ta med lilla trollungen då Crille har träningar och möten dagen lång.

Ellie och jag hann precis. Trollisen skötte sig galant. Lekte med bensinstationen när mamma undersöktes. När jag samtalade med barnmorskan satt hon i knät och åt banan. Lilla sötnosen.

När vi ändå var ute fixade vi några ärenden. Ellie somnade till i vagnen så nu vet jag inte hur fortsättningen på dagen blir. Hon sov bara 20 minuter, mer sömn behövs definitivt.

Jag tror vi får äta lunch snart. Sen går jag en omväg till förskolan, förhoppningsvis somnar Ellie i vagnen igen....

Njut solen och ha en fantastisk dag!!!


Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Stress är vårt mellan namn ibland....alltför ofta mitt;)

Hoppas att em fortlöper i ett lugnt & skönt tempo..

Kramar<3

2010-03-09 @ 12:54:11
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag är kanske knäpp men jag ser fram emot våra stressmorgnar här hemma. Att få ha en "normal" vardag med jobb och dagis och allt vad det innebär. :)

Men tills dess det är möjligt ska jag försöka njuta av det lugnet vi har här och nu.



Hoppas ni fick en riktigt bra dag trots en stressig start.

Kram

2010-03-09 @ 17:45:11
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja mornarna kan gå i ett raskt tempo ibland... men det är bara bita ihop och genomlida...

2010-03-09 @ 18:50:32
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Therese

Ja stess stress stress, förekommer överrallt. till och med oss mig som går hemma och lunkar. Lyckas alltid vara sent ute och stessa omkring ändå! Märkligt!

Kram Therese

2010-03-09 @ 19:50:34
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Linda

Usch stressiga morgnar kan man vara utan, men det låter som ni fick ihop den rätt bra iaf.

Gyn ja, jag avbokade min tid där för 2 månader sedan, kanske borde boka en ny. Sist jag var där och satt in spiralen var jag tvungen att ha med mig alla de 3 minsta barnen, E och A sprang som galna ute i korridoren och Moa låg på min mage medans dom gjorde det som skulle "där nere" vilken syn: Ska inte göra om det har jag lovat mig själv haha

Kram

2010-03-09 @ 20:31:38
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken tur att allt gick bra på undersökningen och att ni hann.



Sv: Vi går på öster, jag tror att de drar gränsen vid hamnkanalen så vi hör till det området :) Men annars hade det varit väldigt nära igen.



Kram Elin!

2010-03-09 @ 20:44:08
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: