"När jag blir stor...."



Siri har många tankar och funderingar och pratar hål i huvudet på sin mamma


"Mamma, jag vill färga mitt hår svart"
säger Siri

"Nej, men varför?" svarar mamman

"För jag tycker det är fint!!"

"Visst är det fint men det får du vänta med tills du blir stor"
drar mamman till med

"Mamma, vad har du på dina ögonfransar? Varför målar du dem svarta" ännu fler funderingar från skruttungen...

Jag svarar: "För jag tycker det är fint!!"

Siri tänker efter... "När jag blir stor ska jag måla mina fransar gröna"

Just det, min lilla älskling vill ha svart hår och gröna ögonfransar när hon är 3,5 år. Undrar vilka idéer hon har som tonåring.....


Idag har jag och tjejerna varit i mataffären. Ellie stoppade en jordgubbe i sin lilla vagn som hon åt upp när vi kom till kassan. Tokiga unge.

Vi har tvättat dagen lång. Sprungit upp och ner i tvättstugan.

Höjdpunkten var eftermiddagens parklek med sång och fika. Det var så hett ute så alla höll sig i skuggan men enligt väderprognos väntas det regn imorgon.....

"Den som lever får se!!"

Kram


Postat av: Johanna

Haha, svart & grönt passar bra ihop ;)

Sv: Ja, misommaren va helt faktastik :)

Kram

2010-06-29 @ 20:56:04
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Linda

Jadu... grönt och svart blir väl bra... förövrigt tycker jag alla ungarna i trean redan är sminkade. En av mina sexåringar kom sminkad när det var avslutningsfest. Alltså RIKTIGT sminkad. Hon var orolig att hennes mascara hade runnit ned över kinden.

Tur det är en kille jag har!

2010-06-29 @ 21:26:54
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Camilla

Hahaha...hoppas att hon ändrar sig när hon blir stor :)

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-30 @ 09:02:05
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Haha! Det blir värre i tonåren:-) Bara så du vet:-)



Här är det molnigt. Jag som hade tänkt att åkatill stranden. Typiskt va? Hoppas solen återvänder i morgon. Då vet jag en som ska sola:-)



Ha en bra dag!!

Kramar

2010-06-30 @ 12:27:45
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: