Många aktiviteter, mycket gnäll....

Siri har kommit in i en gnällig period. Det spelar ingen större roll vad vi gör. För tillfället tror jag hon är trött. Det har varit mycket aktiviteter och tillställningar. Vi får hoppas skruttungen tycker det blir skönt med sommarlov!!

Igår grät hon hela vägen till förskolan....hon orkade inte sparkcykla eller gå på sina ben. Det är inte långt och den "dumma mamman" lät inte henne sitta i vagnen. Ellie traskade däremot glatt hela vägen hem sen var hon trött. Jag fixade i ordning i köket. Ellie lekte i vardagsrummet. Efter någon minut blev det tyst, jag går för att se efter vad hon gör. Jag hittar lilla trollungen sovandes bakom soffan raklång på golvet. Stackars liten trött redan kl 10 på förmiddagen. Jag bar in henne i sängen, där sov hon 2,5 timme till.

På eftermiddag hade jag lovat tjejerna att gå på Parklek. Det är i Sofiagården där Ellie brukar gå på babysång. I sommar är det utelek, sångstund och fika. Då är även syskon välkomna. Siri har sett fram emot att följa med.....ändå var hon bara tvungen att gnälla lite på vägen dit.

2 timmar spenderades med mammor, pappor och barn. Varmt och uppehåll men så fort vi skulle gå hemåt hotade mörka moln. Vi gick egenom samma gnäll igen och hann precis innanför dörren innan de första dropparna började falla.

Det brukar alltid vara frallor på babysången men igår var det glass, bullar och kakor. Dumt tycker jag!! Tjejerna fick ta ett extra mellanmål med frukt o macka för att orka tills middagen var klar. Efter det var det dags för mera gnäll. Siri ville leka med grannflickan. Jag tyckte hon var för trött. Tillslut fick hon gå upp och fråga, oftast skärper hon till sig när hon är borta. Mycket riktigt hade tjejerna hur kul som helst och någon timme senare kom skruttungen ner, helt slut. Hon orkade knappt äta middag....innan klockan 19 sov båda barnen.

Idag ska vi på sommaravslutning på Siris förskola. Fika igen....Vi är ditbjudna redan klockan 13. Crille är ledig ett par timmar från jobbet för att kunna följa med. Vi får se hur det blir med vädret, än så länge uppehåll....



Siri, juni 2009

Ha en fin dag!!!


Postat av: Frida

Hihi lillaminisiri, sötnos :) hoppas gnällperioden snart går över!



KRAM

2010-06-09 @ 11:56:59
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är svårt för barn att veta att föräldrarna vet bäst.

Mina barn är 13 och 15 och dom förstår fortfarande inte att jag vet vad som är bäst för dom ;)

Jag tror att dom gnäller för att visa att det är DOM som bestämmer...åtminstone vill dom bestämma.

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-09 @ 16:58:41
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: