Barnens dag???

Känns som det är barnens dag allt som oftast här hemma men idag tog det nog priset. Jag tror inte jag gjort någonting för mej själv på hela dagen....

Jag vaknade upp i min säng med Siri bredvid.

Frukosten åt hela familjen tillsammans. Ellie tog halva min gröt och blåste på mitt kaffe.

Jag skulle ta en dusch innan Crille stack iväg för dagens match och fick med mej Ellie in. Inte ens tvätta håret gjorde jag ensam.

Svärmor ringde, jag pratade men Siri tog över samtalet

Jag och tjejerna tog en promenad. Det var regnigt,blåsigt och soligt allt på en gång, inte speciellt skönt. Vi gick till videobutiken. Snälla mamman hyrde en barndvd för det var lördag.

På hemvägen köpte vi glass för att äta efter lunch.

Lunchen serverades. Ellie somnade och fick ingen glass. Jag och Siri lyxade däremot.




Nogger är gott!!!


När vi ätit upp glassen slog vi oss ner i soffan för att se Prinsessan o Grodan. Spännande, rolig och lite läskig tyckte Siri. Tur vi inte såg den på bio men i soffan var det ingen fara. Hon har däremot frågat flera gånger varför en liten eldfluga blev ihjältrampad....

Lagom att filmen tagit slut vaknade lilla trollungen. Sagostund för barnen. Mellanmål sen gick vi ut igen trots att vädret var allt annat än skönt men vad gör man med två aktiva barn....



Ellie kan gunga på den stora däckgungan




Siri går balansgång


Efter en dryg timme utomhus i ett märkligt väder tröttnade mamman och ville gå hem. barnen följde motvilligt med.

Middagen lagades efter Siris önskemål. Kyklingklubbor och potatismos. Var ett bra val för de små länsade karotterna :)

Därefter önskades dans till Bamsesdunderhits innan tånaglarna målades svarta och Pippiboken lästes.

Barnens dag är nu över. Mamman har äntligen fått en stund för sig själv (inget illa menat älsklingar men det kan vara skönt att åtminstonde få kissa i fred...)

Kram


Postat av: Carolina

Hoppas du kan njuta ordentligt av kvällen och att det kanske kan bli MAMMANS dag imorgon! kram

2010-06-12 @ 21:26:53
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Camilla

Hahaha...känner igen det där.

Men vänta bara....snart vill dom inte vara med dig för du är alltid så piiiinsam ;)

Vilken härlig dag för dina tjejer!

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-13 @ 07:46:16
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

ag såg Prinsessan & grodan igår jag med. Så himla rolig! Eldflugan & krokodilen é mina favoriter! :)

Hoppas du får lite mer tid för dig själv idag, hihi!

Kramar

2010-06-13 @ 09:00:40
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: maria

Barnen vet hur dem ska ta plats <3 både på gott och ont :)



Önskar dig en härlig och skön söndag :)



Kram kram

2010-06-13 @ 09:32:48
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Becksan

Usch låter jobbigt att inte ens gå på toan i fred haha! Hoppas du får det bättre idag när c är hemma lite. Kram

2010-06-13 @ 13:00:55
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: rebecca

Åh vad jag känner igen det där. Sedan i fredags klockan 15.00 har det varit barnens tid...fram tills för 20 minuter sedan. Jag har inte tagit ett andetag denna helgen utan att behöva avbryta det för att svara på en fråga eller serva ett barn...hihi. Nu njuter jag däremot enormt över att snart få krypa ner i soffan och vara febrig och sjuk, jag har inte riktigt hunnit känna efter förrän nu och jag mår inge vidare.

Vad trist att du missade mailet, men det kommer nog fler tillfällen snart. Tycker det är kalas hela tiden nu i sommarmånaderna. Celine har varit på en del kalas (utan föräldrar) men detta var hennes första egna barnkalas. Vi (och även våra vänner) tycker att 100 kr är en rimlig "gräns" för present till barnkalas. Med tanke på alla kalas hade vi varit urfattiga annars.



Kalasen i helgen har kört slut på mig helt så nu ska jag äntligen få lite tid i den sköna soffan.



Hoppas ni haft en skön söndag.



Kramar Rebecca

2010-06-13 @ 19:07:26
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: Therese

Haha, vilket underbart inlägg!!

Det är verkligen lyx att få kissa i fred! Med 5 barn i huset så är det väldigt sällan kan jag meddela :)

Kramar

2010-06-13 @ 22:03:31
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Linda

Haha, ja ibland tar dom verkligen över HELA dagen, visst dom är ju alltid med men ibland känns det som man inte ens kan tänka klart en endaste tanke innan dem är inne i den. Låter som ni haft en bra dag iaf, men jag vet känslan, att kunna sitta på toa utan att någon hänger i trosorna är underbart:)

Kramkram

2010-06-13 @ 22:47:19
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: cecce

Haha...känner igen det där!!

Man får va glad om man hittar någon stund på dygnet då man får va ifred. Typ...denna tiden då man egentligen borde lägga sig!!



Hoppas du fått lite mer tid över för dej själv idag!

Kramar

2010-06-13 @ 22:58:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Maria

HaHa, vad jag känner igen mig i det du skriver!



Kram Kram

2010-06-14 @ 12:31:33
URL: http://sagafia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: