Mycket fix denna lördag...

Igår gick dagen i ett. Då vi tagit det rejält lugnt i fredags eftersom både tjejerna och vi vuxna var trötta efter utflykten fick vi desto mer att stå i igår. Crille tog med båda barnen till Konsum medans jag började den roliga saneringen av hemmet. Kändes som det totalt förfallit här hemma. Jag var långt ifrån färdig när de handlat klart. Familjen drog iväg igen till återvinningen först sen biltema för att försöka fixa ena däcket på Siris cykel, de var på Intersport också..... mina älsklingar for omkring och fixade massa småärenden hela förmiddagen. Jag fick göra avbrott i städningen för lunch. Tidig eftermiddag var jag äntligen klar.... då var det ordning o reda överallt, dammat, dammsugit o alla golv var moppade, speglar putsade. Äntligen fräscht!!!

Siri och jag passade på att varva ner en stund när lillasyster sov. Skruttungen pärlade och jag tog en dusch i lugn o ro.

När Ellie sovit färdigt var det redan dags för mellis. När vi mumsat klart begav vi oss till Stadsparksvallen för att se Södra (förlora) mot Falkenberg. Trist men ändå kul att vi hade möjlighet att se Crille spela, sker inte så ofta då matcherna ofta är på dumma tider....



Ellie var inte intresserad av matchen utan sprang mest omkring. När hon fick smaka Siris choklad kunde jag se några sammanhängande minuter.




Siri tycker det är spännande att titta på "pappas lag" men undrade varför de förlorade.....


Efter den tråkiga förlusten skyndade vi oss hem. Siri var gnällig och trött.... känns som det hör till vardagen nu för tiden. Vi skulle ha middagsgäster. Då barnen redan var hungriga fick de äta rester direkt när vi kom hem. DEt är sällan vi gör så men den här gången kändes det som ett genidrag. Tjejerna blev pigga o glada. Jag kunde fixa maten utan stress. Testade ett nytt recept, Sommarsallad, gott fräscht med kräftstjärtar, grön sparris, avocado,röd quinoa m.m.

Daniel och Josefin kom och blev genast satta i arbete. haha. Josefin hjlpte mej med middagen. Daniel underhöll barnen. Crille fixade med dukning, ljus o vin.



Båda tjejerna ville mysa med Daniel.


Vi hade en mycket trevlig kväll. Barnen somnade utan gnäll. Vi vuxna åt den goda middagen, drack lite vin och avslutade med en godisskål och sällskapsspel i soffan.

Imorse fick vi alla sovmorgon. Det kanske har vänt nu i samband med vädret.... Siri vaknade vid 9 och Ellie strax efter. Precis vad vi behövde då det blev lite senare än vanligt igår. Nu öser regnet ner, vi har inga planer för dagen. Kanske tar en sväng till simhallen eller stannar vi inne och myser dagen lång!!

Kram


Postat av: Carolina

Hoppas ni får en riktig mys-söndag! kramar

2010-07-25 @ 11:51:59
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: