Mmmmmm, det är härligt!!

Jag njuter sommaren för fullt. Klarblå himmel, strålande sol. Tyvärr ligger vi inte på stranden och latar oss som var det viktigaste förr. Som yngre jobbade jag hårt på solbrännan som var ganska svår att skaffa då jag är ljus i hyn. Nu njuter jag istället av att slippa klä på mej och barnen flera lager kläder varje gång vi går ut. Det räcker för mej sen om jag blir något litet solbränd på kuppen så gör det inget men den där tiden stekandes i solstolen existerar inte just nu.

Igår var det lek och aktiviteter för tjejerna hela dagen. Avslutning på "babysången". Vi gick dit med Becca, Lova och Saga. Tjejerna gillat verkligen att vara där. Ellie är så söt när hon följer med i alla rörelserna till sångerna, ibland blir det rätt och ibland är hon snäppet efter. Tyvärr avslutades förmiddagen med ett missöde. Siri kissade ner sig för första gången på evigheter. Hon höll sig så länge att hon inte hann få av sig kjolen utan kissade på golvet inne på toaletten. Är inte det typiskt den åldern? De börjar bli så säkra på att de kan hålla sig att det sker olyckor för den saken skull. Ingen fara skedd mer än att vi inte hade några extrakläder med. Jag fick trycka på henne Ellies små shorts i st 86. Stackars Siri de skavde nog.

Kompisarna följde med hem. Jag lagade köttfärslimpa och nypotatis. Tyckte jag tog till rejält men alla var hungriga. Ellie som inte gillar potatis åt 4 st. Allt gick åt. Tur Becca hade med sig en fantastiskt god hallon och chokladpaj till efterrätt :)

Det blev en heldag med vännerna. Vi följde med ut en stund och lekte "alla mina små kycklingar" "hunden o benet" blåste såpbubblor och gungade. (Jag gör inget annat än leker hela dagarna, känns det som) När de andra gick hem tog tjejerna och jag en promenad. Vi gick till en nyöppnad barnbutik som hade rea, jagtrodde för en kort sekund att jag kunde titta och handla..... men icke när lilla trollungen är med. Hon drog fram den ena leksaken efter den andra. Om jag lyfte på ett plagg hade hon hunnit smita iväg och dra fram något nytt. Nähä det får bli en annan dag.....

Jag tröttnade och ägnade mej åt nätshopping istället

Idag har vi gjort ännu ett besök i lekparken.... nu är vi inne, väntar på Mr Persson. Tänkte ta tjuren vid hornen och storhandla sen när Ellie sovit klart.

Idag var det en liten artikel i JP om den nya lekparken vid Kålgåren. Vem har hamnat på bild om inte Fröken Karlsson och skruttungen. Jag som trodde jag passade mej för kameran och gick ur bild men icke. Det blev ingen första sida och det är jag mycket nöjd med!!!



busungarna

Ha det gott!



Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Vi är på stranden hela dagarna, tjejerna älskar att bada & leka i vattnet :)

Nu ligger jag inte i solen utan rör mig mest för att hålla koll på tjejerna, men solen får jag iaf på mig hihi...

Hoppas att ni får en jättefin helg.

Massor av kramar<3

2010-07-02 @ 21:09:23
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Camilla

Lugn...när tjejerna blir äldre kommer du att ligga och sola hela dagarna igen.

Fråga en som vet ;)

Ha en fortsatt bra dag.

Kram!

2010-07-03 @ 16:40:15
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: