I blåbärsskogen....

Imorse var vi uppe i vanlig tid igen. Svårt för någon att ta sovmorgon när Crilles klocka ringer 06.45. Fördelen är ändå att vi hinner göra något även på förmiddagen. Vädret var något bättre, mulet o blött men inget regn. Jag bestämde mej för att ta med tjejerna till skogen. Siri tyckte det skulle bli mycket roligare än att gå till lekparken. Jag håller med!! Ellie däremot hade valt att gunga om vi frågat henne.... men det gjorde vi inte 2 röster vinner över 1, hihi. Väl i skogen vart lilla trollungen småtjurig. Hon kunde inte bestämma sig om hon skulle sitta i vagnen eller följa med in bland snår och småstigar vilket skruttungen tyckte var spännande.



På promenad i blåbärsskogen


Ellie
kom på att det smakade gott att äta bären. Hon satte sig i en blåbärsbuske och åt och åt tills det tog slut sen skrek hon och jag fick flytta henne till nästa buske. Siri och jag gjorde ett tappert försök att fylla hinken men bären är så små och det tar tid att plocka för hand....



En liten skål fick vi ihop, räcker kanske till att baka muffins eller något annat gott....


Siri
var så upp i bärplockningen att hon inte märkte att hon var kissnödig, plötsligt skriker hon "mamma, jag måste kissa nu!!!" Av med regbyxorna svarar jag. "Men mamma, jag kissar nu!" Jaja, det var bara till att åka hem igen och vara nöjda med de fynd vi gjort. Siri försökte på vägen hem få det till att det var mitt fel att hon kissade ner sig.... hmmmm, vet inte riktigt hur hon tänkte där men visst kunde jag frågat henne några fler gånger om hon behövde. Nu ska jag se om jag hittar något bra recept och kolla efter vad vi har för ingredienser hemma.

Kram


Postat av: Frida

Åh vilken skog var ni i? Jag och Lumme ska ut imorgon och plocka på oss varsin paj tänkte vi :) jag har bara axamo som blåbärsställe, men hade varit kul att testa nåt annat :)

Kram på er

2010-07-26 @ 13:20:54
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Låter mysigt....även om jag gör det alltför sällan...mums för blåbär, kanske kan ni äde det med mjölk till..

Kramisar<3

2010-07-26 @ 16:56:39
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Mums.. egenplockat är godast

2010-07-26 @ 18:05:22
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Malin

Nu hade jag mycket att ta igen! :) Mycket rolig läsning fick jag också!

Va skönt för er att ni haft en barnfri helg också. Lite lyxigt att få ha det ibland!

Hoppas ni får en fortsatt härlig sommar!

Kommer nog vara en dålig kommenterare nu under sommartid då jag sitter så sällan vid datorn :)

Kram på dig!

2010-07-26 @ 20:42:34
URL: http://[email protected]
Postat av: Camilla

Jag var ute i skogen för att plocka blåbär för några dagar sedan.

Det fanns knappt några.

Och små var dom.

Men som tur var behövde jag bara lite så jag hittade så pass att det räckte till min kaka :)

God morgon!

2010-07-27 @ 07:57:46
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: