Mat och familjeklippning

En ledig onsdag börjar närma sig sitt slut.

Siri har visat ett strålande humör från morgon till kväll. Hon är helt underbar, jag smällter totalt när älsklingen visar upp sin allra bästa sida. Alla trotsdagar glöms lätt bort bara för en sådan här dag. Morgonrutinerna utfördes med ett leende. Vi kom i tid till förskolan. Hon vinkade och började leka med kompisen Lova.

Resterande i familjen åkte till Ica Maxi för en rejäl storhandling. Jag har planerat middagar och luncher för hela veckan, så smidigt att slippa lägga extra tid när man redan är hungrig och trött. Crille och jag åt bara en färdig fisksoppa med lite lax och färska champinjoner till lunch. Snabbt och lätt.

Ellie var trött efter att spanat på allt i mataffären och slocknade strax efter 12. Backman kom förbi med lilla Leja. Vi skickade med alla bebisleksaker som vi rensat ur. Så bra, både för dem och för oss. Miljövänligt... De slipper köpa, vi slipper slänga eller lägga på hög. Leja (5 månader) vart helnöjd.

När Siri kommit hem tänkte vi först ta en sväng till pulkabacken men Crille behövde klippa sig. Vi bestämde oss för att laga en tidig middag. Skruttungen skulle sen få följa med pappa och bli fin i håret hon också.

Idag blev det "Snabba grytan" en ny favorit för både Crille och Ellie. Lilla trollungen åt 3 portioner. Helt otroligt!!

Snabba grytan


Snabba grytan, recept från Arla. Lövbiff, babyspenat, cocktailtomater mmm, supergott!!


Efter middagen stack far med äldsta dottern till frisören. Jag och Ellie fixade i ordning för att sen klä på oss och möta upp. Jag tog med lilla trollungen i vagnen men hade även med mej pulka och stjärtlapp. När vi kom fram till salongen möttes vi av en helnöjd Siri. Hon hade en lila stjärna i håret och en klubba i munnen. Att det kan vara så roligt att klippa sig... (Mr Persson blev tyvärr inte lika nöjd, kan det vara för att han inte fick färg eller godis??)



Min stora älskling, nyklippt och fin ♥♥♥

Det var redan mörkt ute men jag och barnen gick en kortis till backen som utlovat. De åkte ett par gånger innan vi tog oss hem för kvällens bad.



Siri ville bada med lillasyster, sötnosar.


Barnen sover sen länge. Crille är iväg på en sponsormiddag och jag slappar i soffan som vanligt nu för tiden. Jag försöker vila och ta det så lugnt som det går. Kvällarna är enda stunden som det är möjligt.

Kram ♥♥♥


Postat av: Linda

Vad coolt med stjärna i håret.

Snabba grytan lät ju gott - och enkel. den får jag nog testa nån gång. bara jag nu kommer ihåg var jag såg receptet.

2010-02-10 @ 21:27:50
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Becksan

Vad fin hon blev i håret och coolt med stjärna! Hon är så lik dig på en del kort! Lördag låter jättetrevligt, men får avvakta och se men hoppas hoppas. Kram

2010-02-10 @ 21:36:59
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Tufft med stjärnan i håret.... Frisörer vet vad som imponerar på de små liven.



Ha en skön torsdag

Mvh Camilla

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

2010-02-11 @ 10:35:14
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Peter Karlsson

Hej,



hoppas allt är bra med dig! Jag heter Peter och arbetar för Arla med Kelda soppor. Jag har läst en del på din blogg och vill höra om du är intresserad av att lansera en tävling på Annas Perssonliga där vinnaren får en presentcheck med 100 kr på produkter ur Kelda soppsortiment och 2:a och 3:e-pristagaren får varsitt badlakan.



Naturligtvis skickar vi även en presentcheck till dig så att du kan testa produkterna först. Tävlingen får du så klart utforma på det sätt som passar dig och bloggen bäst.



Anledningen till detta erbjudande är att vi den här veckan lanserar iPhone-applikationen ”Kelda 15-minutersrecept” med totalt 100 nya recept. Om du har en Iphone kan du nu ladda ned den i AppStoren.



Recepten finns också att ta del av på www.kelda.se och vi hoppas att du ska tycka om dem. Vi vill gärna ha in tips på nya recept både från dig och från dina läsare!



Vad tycker du? Hör av dig till mig om du har frågor så lovar jag att återkomma med mer information.



Hälsningar,



Peter

2010-02-11 @ 11:17:00
Postat av: Peter Karlsson

Min mail-adress:

[email protected]

2010-02-11 @ 11:17:52
Postat av: Love Oliwers mamma

Såg att du kommenterat på familjebloggarna.se :) Jag svarar här :)



Ja men absolut går de fort och jag ska verkligen ta vara på all tid vi får :)

De underbart ju att få se de växa upp :)



Mysig blogg du har :) kram Love

2010-02-11 @ 16:02:28
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: