Besök och klippstuga....

En lugn fredag utan utbrott vare sig från den lilla, stora eller mamman :) 

I förmiddags gick vi en promenad och hamnade tillsist på barnens förskola. Siri var glad att återse sina kompisar även om hon saknade en del som fortfarande var lediga. Ellie tycker alltid det är spännande att hälsa på, undrar om hon anar att inom två veckor ska även hon bli lämnad där.... kommer nog gå alldeles utmärkt!! Timmarna gick och vi var hemma lagom till lunch. Bara jag och tjejerna idag. Fiskpinnar stod på menyn.

Senare i eftermiddag efter vila och mellis hade jag tänkt att vi skulle ta en tur till skogen men himlen blev plötsligt svart och det började ösregna. Vi stannade hemma. Tjejerna börjar bli långhåriga. Jag tog fram saxen, hade egentligen bara tänkt klippa Ellies lugg men storasyster bönade och bad "klipp mej också mamma, snälla" Jag ångrade mej snart att jag börjat. Fick hämta plattången för att få ordning på Siris hår och ändå tror jag inte det blev jämt. Skruttungen somnade nästan, hon satt och nickade när jag slet med att få ordning på lugg och resten också för den delen. Aldrig mer, nästa gång blir det frisören!!



Fina tjejen utan slitna sommartoppar




Siri tog kort på nyklippta lillasyster.


Nu är det slut på lugnet, trodde jag hade några minuter när tjejerna lekte bra men nu är den stunden förbi....

Kram 


Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Jag har slutat att klippa mina två äldsta...det blir bättre hos frisören hihi...

Vad skönt med en utbrottsfridag...här hemma är det jag som fått utbrott i parti & minut , bläää!!

Hoppas att ni får en mysig lördag!

Kramar<3

2010-08-06 @ 19:27:04
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: £lli£

Ska klippa min lilla livia här oxå;)

hoppas det blir lika bra som dina sessor blev!

Trevlig Helg! =)

KRAM KRAM

2010-08-06 @ 19:33:57
URL: http://lorez.blogg.se/
Postat av: cecce

Underbart är kort:-)



Jag har faktiskt aldrig vågat klippa mina barn. Har inte haft någon tillräckligt bra sax och inget tillräckligt bra självförtroende på det området:-) Lillalullans lockiga hårsvall behöver definitivt ett besök hos frisören. Hon är aldrig klippt trots sina snart fem år:-)



Hoppas dagen fortsatte i lugnets tecken!



Kramar

2010-08-06 @ 23:02:07
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad fina dom blev!

Hahaha...ja...underbart är kort ;)

God morgon!

2010-08-07 @ 09:25:39
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: