Rensa ut en sån befrielse

Det blev ingen cykeltur,promenad eller storhandling för min del. Nej jag fastnade i min utrensning. När Ellies nytvättade ärvda kläder från storasyster lagts snyggt in i garderoben kom jag in i ett stim. Då är det lika bra att jobba på. Jag rensade ur 2 garderober till. Jackor,fritidskläder, gamla träningskläder,väskor allt möjligt strunt hade stuvats in i dessa garderober som var så fullproppade att vi inte kom åt någonting längre. Vi hade också en sån tur att just idag stod en vagn för att slänga grovsopor utanför på gården. Därmed åkte även glasburkar, papp, tidningar och annat som skulle till miljöstationen där i sorterat och klart.

Nu ska några kartonger upp på vinden, ett par rullgardiner läggas ut på blocket sen tar vi kväll här. 
Vilken lättnad att göra sig av med saker som bara tynger ens sinne. Jag känner mej otroligt nöjd med dagens syssla och resultat!!
 
Tyvärr har vi min och Crilles "vanliga" garderober kvar och i min finns en hel del vill jag lova, måste ta tag i det också någon dag inom kort. Men nu ska jag känna mej nöjd över det jag åstadkommit.

Siri tyckte det var en superskoj aktivitet. Massor av saker att leka med. Hon fick "nya" väskor en telefon och landslagströja att leka med. När koncentrationen började ge vika gav sig hon och Crille ut på en cykeltur och en vända till affären.

Att gå upp på vinden var också spännande. Tänk ibland blir de bästa dagarna de när man faktiskt inte hittar på något utan tar sig tid att bara vara hemma. Det är vi verkligen dåliga på.

Har ni haft en bra dag??


Postat av: Malin

Åh va duktig du har varit!! Skulle också behöva ta en rens hemma! Gjorde det när jag gick hemma på havandeskapspenning men det behövs igen kan jag lova.

Tack va snäll du är, ang P&T länken. Men jag har idag hittat vagnen jag vill ha. Den fanns kvar på blocket så vi får den på lördag.

Idag har Vilmer haft en lite jobbig dag med feber och vart lite ledsen. Men imorgon är han nog sig själv igen!

Kram!

2009-09-17 @ 20:25:46
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vad duktig du är! Jag skulle också behöva rensa, men det är svårt att komma igång :)



Sv: Vi gjorde precis likadant, plockade bort ringklockan första dagen :)



Kram Elin

2009-09-17 @ 20:36:03
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Ingela la la

Bra jobbat!! Det var inte dåligt. Det är ju dessutom så skönt när det är gjort!



Kram

2009-09-17 @ 21:05:53
URL: http://www.ingelalala.se
Postat av: Rebecca

Älskar att rensa ut och sortera, allt känns så mycket bättre efteråt och alltid hittar man något "nytt".

Önskar dig en härlig fredag.

kramar Rebecca

2009-09-18 @ 07:12:44
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: cecce

Kan du inte skicka lite utrensningsenergi till mej???

Jag behöver den så väl, liksom mina garderober.

Suck!

Jag har en hel del så det lär ta tid men är snart ett MÅSTE.

Känslan efteråt är så skön. Man känner sig fri på nåt sätt. Eller hur?



Kram, kram

2009-09-18 @ 11:12:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hopp..

så duktigt du är ..:) visst är det skönt när det är gjort.. man känner siog så mycket lättare..:)



ha en fin helg gumman.. kram

2009-09-18 @ 15:59:00
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: