Regn och ruskmåndag

Morgonen började med två gnälliga barn och en irriterad pappa. När familjen fått i sig havregrynsgröten byttes de sura minerna mot muntra.... Ack så viktigt det är med frukost!!!

Siri lämnades på förskolan. Ellie stannade hemma med mamman, som vanligt alltså. En lugn och slapp förmiddag. Lite plock bara.... Pappan kom hem för lunch, slappade en stund på soffan. Åkte igen.

Mamman promenerade till förskolan med sovande bebis. Regnet öste ner. Men  den sovande bebisen behövde sova färdigt.... en tur till centrum. Skruttungen hade med sig sin egen lilla väska,plånbok och pengar... leksaksaffären besöktes. En leksaksmobil köptes för hennes egna pengar. Nu kan Siri och Lova ringa till varandra, hi hi. Kompisen fick en härom dagen.

Vi gick hem i höstrusket. Utanför huset upptäcker den förvirrade trötta mamman att nycklarna är borta. Jag står med väskan vänd ut och in med en skrikande hungrig liten trollunge och en kissig Siri. Lite småpanik infinner sig. Ringer tre gånger på Crilles mobil, inget svar. Tänker att jag får gå in i trapphuset åtminstonde och i nödfall ringa på hos grannen. När vi kommer runt och in ser jag att mina nycklar sitter kvar i källardörren. Hmmm, smart fröken Karlsson. Jag hade bara varit borta i nästan två timmar.

Ikväll har vi trevligt besök av Mankan. Tända ljus, the och kanelbullar. Det är ganska skönt med höstrusk i alla fall...




Hittade en bild på Siri, lite drygt 1 år. Våra tjejer gillar verkligen bollar. Undra om de ärvt pappas bollsinne....

Ha det gott!!!


Postat av: Anonym

Vad kul att Siri också har en telefon nu! Hihi, de kommer nog ha roligt nästa gång de träffas med telefonerna. Förresten ska Lova flytta över till Siris avdelning nu i november. Hoppas personalen klarar av de tillsammans haha! Kram

2009-10-19 @ 21:29:41
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Så gulligt att hon köpte sig en liten mobil! Och perfekt att hon och hennes vän nu kan ringa till varandra :)



Det där med nyckeln är en sak som jag också lätt skulle lyckas med...nycklar och jag är ingen bra kombination ;)



Kramar

2009-10-19 @ 21:55:13
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Det låter som jag, det där med nycklarna...Hmmm.. jämt har jag borta nåt och får leta i panik.

2009-10-19 @ 22:18:30
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Linda

Oj vilken himmla tur att mycklarna satt kvar, man vet ju tyvärr inte i vilka händer dom hamnat annars.

Ha det gott

2009-10-19 @ 22:22:52
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Sanna

Det är ngt med nycklar just nu fler än vi har problem kanske dax att ha den runt halsen som när man var barn haha..

Ta hand om dig och hoppas du hade en mysig kväll med ljus och kanelbullar mums!!

KRAMISAR

2009-10-19 @ 22:56:11
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: Therése

Du är inte ensam...

jag har gjort samma misstag, fast mina satt i ytterdörren och att jag hade gått in och glömt kvar nycklarna utanför!

Och där satt dom (som tur var kvar) till sambon kom efter några timmar :-)

Det är vi förvirrade småbarnsmammor!!



Ser ut att bli duktiga fotbollstjejer det där...pappa måste vara mäkta stolt ;-)

KRAMIS!

2009-10-19 @ 23:32:18
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..



haha, den med nycklarna är bra.. har gjort den mååånga gånger.. :)



klart siri skulle ha en egen mobil.. :) stina har en och ringer sin momma hela tiden.. fast hon ringer lika bra i en schmpo flaska med, hihi... tokfian..



KRAM

2009-10-20 @ 00:46:00
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Jonna Hansson

Ja han är så go! :)



GOO bild .. dem är så söta! :)

Ha en bra dag! :) Nu ska ja till jobbet o göra ett flyttstäd hos en patient som har hått bort. De finns o göra :/ Men men Dagen kan bli toppen ändå! :) Kram

2009-10-20 @ 06:24:49
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: cecce

Skönt att höra att det är fler än jag som glömmer saker:-) Tur att de satt kvar...kunde ju slutat illa. Annars tycker jag du verkar ha koll på saker och ting. Sånt kan hända den bästa!



Gillar höstrusk! Speciellt om man får va innomhus. Ljus och kanelbullar...nice:-)



Kram, kram

2009-10-20 @ 09:20:05
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: