Kul med vatten och mättande blåbärsmoothie...

Ännu en aktiv dag börjar närma sig sitt slut. Jag har sjungit för sista gången med Ellie och vännerna på babysången. Fikat på frallor, frukt och kaffe. Troligen inte för sista gången. Nu börjar det dra ihop sig mot sommarlov, sommaraktiviteterna sätter igång. Utelek o sång i parken istället för babysången, syskon är välkomna. Tror att vi kommer gå dit ett antal gånger framöver..... Mr Persson kommer inte vara ledig speciellt mycket i sommar så tjejerna och jag får roa oss själva.

I eftermiddags gick vi med Rebecca, Lova och Saga till "bästa mellanmålsparken". Bänkar, fontän och grusgångar. Mammorna hade tänkt sig en fika för att sen gå vidare till lekparken. Lova och Siri tänkte sig lite vattenlek samtidigt. Tänk vad kul det är med vatten. Fram tills någon trillar i..... hände inte idag men det var bra nära.



Maskrosor och blad testades på flytförmåga. 




När tjejerna började gå i rabatterna o byxorna blivit blöta kändes det lägligt att gå hem.

Vi hade egentligen ätit mellanmål men det kändes länge till middagen så jag mixade till en blåbärsmoothie som blev fantastiskt god. (nu börjar det åska här så jag får fatta mej kort)

Blåbärsmoothie

En banan
1-2 dl turkisk yoghurt
ca 250 gram blåbär
lättmjölk (beroende på hur tjock du vill ha den)
2 tsk vaniljsocker
1 dl fiberberikade havregryn

Kör alla ingredienserna i mixer. Servera. Det här blev två stora o två små glas.



Mmmm, blåbär är gott!!!


Resten av dagen ägnades åt en rejäl städning här hemma. Nu känns det fräscht och rent och jag kan känna lugnet.

Ha det gott, imorgon är det redan fredag!! 


Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken mysig dag. jag kan tänka mig att vatten är riktigt roligt att leka med. Vad gott med blåbärssmoothie, härliga bilder!



Jag önskar dig en fin kväll, Kram Elin!

2010-05-20 @ 20:53:40
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: cecce

WOW!

Det lät riktigt gott!

Måste testas!



Jag hinner inte med längre:-)

Allteftersom min arbetstid utökats blir min tid vid datorn mindre och mindre. Jag tycker det är så kul att läsa bloggar men just nu är jag glad om jag får iväg ett eget inlägg.

Jag har inte glömt dej...bra så du vet:-)



Kramar!!

2010-05-20 @ 21:11:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mums!

Visst känns det bra när man städat och gjort fint.

Synd bara att det varar inte så länge fören man måste städa igen :)

Ha det bäst!

Kram!

2010-05-21 @ 09:51:53
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vilken mysig park, alltid kul med vatten =)

Tack för receptet.

Hoppas ni får en trevlig helg! Kram Åsa

2010-05-21 @ 14:53:21
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: