Måndagsmiddag.

Hela dagen har gått åt till spring i tvättstugan. Vika in i garderoberna och bädda rent sängar. Tjejerna har lekt bra tillsammans, inga större konflikter. Siri  har haft en stor portion tålamod med lillasyster. De byggde lego tidigare eller Siri byggde och Ellie lekte med djurparken som storasyster byggt åt henne :) Vi kom inte ut förrän sena eftermiddagen när Crille kommit hem från jobbet. Siri ville prova att cykla utan stödhjul, det går sådär men får hon inte prova finns det ingen chans att hon lär sig. Vi har däremot inte bestämt om vi ska låta henne vara utan eller sätta dit stödhjulen igen....

Vi kom innanför dörren strax före middagsgästerna.... Frida med pojkvän livade upp vår måndagskväll. Jag lagade avokadobulgur med räkor. Faten stod nästan tomma när vi var klara. Mums, det var gott! Här finns recept (jag tog bulgur istället för couscous)

Tjejerna blir alltid lika glada när vi har besök. Båda kan konsten att charma :)



Frida fick den stora äran att läsa godnattsaga för älsklingarna.


Barnen kröp snällt i säng efter att Frida läst 3 böcker för dem. Vi vuxna hamnade i soffan med kaffe och the. Trevligt med besök på en måndag känns som en förlängning av helgen. Känns mest som jag svamlar. Nu ska jag stryka ett par skjortor sen väntar sängen.

Kram


Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Det lät som min dag....har rensat i barnens rum i princip hela dagen.

Mysigt med middagsgäster, & maten lät mumsig...



Du vet ju hur jag är ...inga som helst problem med att erkänna mina fel & brister...

Skönt att jag inte är ensam, men jag visste att jag hade en bundsförvant i dag ;)

Kramar<3

2010-08-09 @ 22:47:16
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: cecce

Svamla på:-)

Alltid lika trevligt att läsa om vad ni har för er:-)

2010-08-09 @ 22:54:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack för igår, det får vi göra om snart! :) Hoppas trollisarna sov gott hela natten!

Kram

2010-08-10 @ 07:47:57
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: