Städning, fredagsmys och Idol....

kan sammanfatta vår fredag... Att vi alltid måste använda de få hellediga dagarna till städning,slår aldrig fel. Båda tjejerna var trötta så jag passade på att vara effektiv under tiden Ellie sov och Siri lyssnade på en Cd (även hon somnade) Crille planerade veckans middagar, så skönt att slippa det, åkte och storhandlade. på så sätt fick vi undan alla måsten på förmiddagen.

Ute öste regnet ner och tjejerna var fortfarande lite snuviga.... vad göra? Vi åkte till EKO och handlade present till mitt gudbarn Ebba som blir 7år på tisdag. Lilla fröken har önskat sig skatebord och skydd så vi köpte handleds,knä och armbågsskydd. En tuff tjej!!! Hon har även önskat sig bokmärken, några sådana fick det också bli. Siri hade med sig sin egen plånbok med lov om att få köpa något men älsklingen kunde inte bestämma sig. Hon köpte tillslut en påse klubbor till fredagsmys.

Vi körde hem och började med kvällens middag, lasagne. Rebecca, Micke och Lova ringde snart på dörren. Lyckan var total, fredagsmys med bästisen.... Vi åt gott, festade till det med glass och nymalet irish cream kaffe som Becca köpt med sig. Så gott med lite mjölk i.

Idol var vi tvugna att titta på. Småtjejerna dansade och lekte. Ellie somnade som en stock helt slut. Igår kväll märktes det verkligen  vilken briljant sångare MJ var. Det var inte många av Idoldeltagarna som fixade kvällens tema. Flera gjorde sämre ifrån sig är förut. Någon som absolut inte är min favorit men som var klockren igår var Rabi (kan vara felstavat har inte någon koll på honom...)

Vi hade en riktigt mysig kväll!!!! Hoppas ni också hade det!!!

Kram ♥♥♥


Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Låter som att ni haft en mysig fredag!

Håller med dig om att det var få som klarade av gårdagens tema...men några gjorde det och jag älskar verkligen Erik! :)



Hoppas att ni får en jätte fin lördag!

Kramar

2009-10-17 @ 10:34:42
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: camilla

Det var nog den rätta som åkte ut.

Eller vad tycker du?

Ha det bra!

Kram på dig!

2009-10-17 @ 11:35:43
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hej Söta!

Vilken mysig fredagskväll ni hade. MJ var verkligen kung, jag brukar inte titta på Idol men satt utanför grannen igår och vi hade dörren öppen så vi kunde höra, ingen klår MJ men de gjorde ett gott försök.

Jo jag brukar kunna skratta åt mig själv, så det där med pyjamasbrallorna skrattade jag åt...när jag kommit hem innanför dörrarna igen haha.

Ha en mysig lördag.

kramar

2009-10-17 @ 12:49:18
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: Frida

När man är småbarnsförälder är det helt enkelt dom få lediga dagar man har som får gå till alla dessa måsten

Men du får tänka på att IDAG har ni en HEL dag att bara mysa på;D

Massor av kramar<3

2009-10-17 @ 13:17:55
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken toppenkväll ni verkar haft, så mysigt med fredagar :)



Ha en härlig lördag, kramar Elin!

2009-10-17 @ 13:58:19
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Therése

Även om dagen började med lite tråkig städning, så slutade den väldigt mysigt iaf ;-)



Kan hålla med dig om Rabi(?) jag gillar inte heller honom, men just en MJ låt passade honom rätt bra!

Idag har vi inte haft nåt vidare väder i vår stad, eller hur!

Ha en skön lördagkväll nu ;-)

Kram Therése

2009-10-17 @ 17:08:28
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hopp..

låter som en toppen dag.. :) kramkram

2009-10-17 @ 22:07:02
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: