Söndagsfrukost

I morse vaknade vi till ett grått och trist Jönköping och det kändes att hösten snart är här. Jag plockade fram mina fårskinnstofflor för en frusen fröken är jag.

Frukosten dukades fram och idag fixade Crille och jag en smålyxig söndagsvariant..... hemma hos oss serveras det annars olika sorters gröt i vanliga fall.



Fil och musli, tunnbröd med skinka, keso och gurka, omelett med ost, apelsinjuice och till sist kaffe.


Så här gör du en enkel omelett till 4 personer.

Enkel omelett

6 ägg
6 msk vatten
några skivor ost
salt och vitpeppar

Gör så här... vispa äggen först, vispa sen i vattnet, salta o peppra. Använd lite smör i stekpannan. Ha inte för hög värme. Häll i omeletten. Rör försiktigt i botten med en gaffel. Innan omeletten stelnat skiva på ost. Grädda tills den fått önskad konsistens. 

Gott med färska örtkryddor eller kanske lite skinka.

Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vad härligt med en lyxig söndagsfrukost :)

Ser smaskigt ut.

2009-08-16 @ 18:26:18
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Anna!! Länge sedan sist!! Vilken fin blogg!! C känner igen den gamla och blev väldidgt förvånad när han såg Siri längst upp...min Siri sa han..... Ska bada honom nu, imorrn drar fsk igång igen efter 7 veckors ledighet!! Vi MÅSTE höras! Kram Lina & Cornelis

2009-08-16 @ 18:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: