Familjemys

Siri både somnade försent och sov lite väl länge i eftermiddags. Vi fundrerade lite hur vi skulle göra ikväll då hon vanligtvis lägger sig 7 halv 8. Både Crille och jag var trötta så vi bestämde att det kunde passa att se en familjefilm tillsammans med  Skruttungen efter middagen.

Så, jag lagade grekisk kyckling med färsk pasta och rucculasallad....




Grekisk kyckling

4 kycklingfile
4 dl lättcremefraiche
100 gr fetaost
ca 10 cocktailtomater
10-15 oliver
1 hönsbuljongtärning
oregano
flytande honung
salt
peppar

Detta räcker till 4 personer... Skär kycklingen i bitar och fräs i omgångar. Salta och peppra. Tillsätt cremefraiche, buljongtärning, fetaost, oregano.Låt koka ihop. Halvera cocktailtomaterna och lägg i. Oliverna ska också i. Ringla över lite honung och smaka av med salt och grovmalen svartpeppar.
Servera till pasta eller ris och en sallad.




Siri tjejen som älskar svarta oliver.


Vi åt med god aptit. Crille badade barnen och jag fixade undan. Cyklade till videobutiken och hittade Hundpensionatet. Vi myste ihop oss i soffan. Filmen var riktigt bra! En perfekt barnfilm som även vuxna uppskattar. Det är bara så mysigt att gosa ihop sig med en nybadad liten älskling. Kvällen blev sen innan Siri kom isäng.... hoppas inte hon vaknar av Ellie imorgon utan kan sova ut. Annars blir det en jobbig förmiddag med mycket konflikter....

Kram



Postat av: cecce

Tack för både mat-och filmtips! Kycklingrätten verkade enkel och god.Helt i min smak som jag verkligen ska prova. Rebecca(Lillalullan) älskar också oliver så det blir kanon.

Hur gamla är dina barn?

Kram

2009-08-23 @ 07:11:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Erika - Tvåbarns Mamma

Hej!

Tack för din kommentar! :) Vilken bra blogg du har. Vad mysig kväll ni hade. Myste med dottern till disneydags igår ja :) Fick 2 attacker till igår, men inget sen kl.16 igår. Tack och lov.



Ska ni göra idag? Kram

2009-08-23 @ 07:47:31
URL: http://famenroth.blogg.se/
Postat av: Erika - Tvåbarns Mamma

Vad mysigt! gör ni rätt i. Jo, ska ringa läkare imorgon. Får vi se vad de säger.



La precis upp lite fler bilder på mig o hästen. Nej det är inte min häst. Har hand om henne då hennes ägare ej hinner med. Så har henne som min egen. Sen ska ja även börja hjälpa min kompis med hennes häst. Jag gillar att få igång hästar som har speciella behov, problem hästar osv. Fått ordnign på en hel drös faktiskt! :)



Mysigt med hus! vill också ha!! :)

Kramar

2009-08-23 @ 10:01:37
URL: http://famenroth.blogg.se/
Postat av: Toni - 330 dagar Pappaledighet

SV: Ja, dessa äckliga småkryp får gärna försvinna nu :D

Vilket smarrigt recept :D

2009-08-23 @ 10:38:55
URL: http://toni.bloggme.se
Postat av: Amy

Ja,, men ja bruklar kunna klara de fkatist. Bara man kommer förbi de tre första dagarna så känns de mkt bättre

OCH tack! Ja kör atking nu o receptet här kan ja äta :D me lite modifikation men ändå :D

2009-08-23 @ 10:54:09
URL: http://amyyy.blogg.se/miiralismamma
Postat av: Anonym

Shit vad fin blogg du har :)

2009-08-23 @ 11:23:28
URL: http://fridasfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: