Hosta...

Jag har hostat mej egenom en föreläsning i aulan med 300 studenter. Känner mej mör i hela kroppen. Huvudet är sprängfyllt med information om lärarrollen och skolans historia. Jag ska försöka läsa något kapitel i kurslitteraturen innan koncentrationen försvinner helt.

Tjejerna har precis somnat efter en bra dag på förskolan. Ellie tar för sig lite mer för var dag. I eftermiddag stannade jag upp och iakttog lilla trollungen i smyg. Hon lekte glatt med 2 andra små kompisar. Siri har varit på terminens första utflykt. Hon packade vattenflaska, kivi och sittundelag i ryggsäcken. Klädde på sig byxor (nästan) utan att protestera. Kanske ordnar sig med kläderna bara vi kommer in i rutinerna....

Det är inga långa dagar varken för mej eller barnen än så länge. Jag har hämtat dem runt 14.30 i stort sett varje dag denna veckan. Imorgon har jag inga lektioner men massor av läsning att ta igen. Tänkte Siri och Ellie får vara på förskolan 8.30-15.00 så jag kan beta av en del inför helgen.

Ni får hålla tillgodo med detta tråkiga korta inlägg.

Jag lovar att komma igen med mer positiv anda när förkylningen är borta!!

Kram


Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Hur känns det att vara student:)???

Jag har oxå en inläsningsdag imogon som jag verkligen ska försöka att ta tag i...

Hoppas att hostan lagt sig & att du får en fin fredag.

Kramisar<3

2010-09-02 @ 20:17:54
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Krya på dig och lycka till med morgondagens läsande.



KRAM

2010-09-02 @ 21:09:05
URL: http://ugglehuset.se
Postat av: Johanna

Krya på dig!

Fredagskram

2010-09-03 @ 07:06:36
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: