Vad var det nu Anna Anka sa?

I julas såg jag en glimt av något program där Anna Anka tyckte att varje kvinna borde göra ansiktsbehandling eller något annat för sin egen skull. Jag kommer inte direkt ihåg hur hon utryckte sig men i slutändan var hennes julklappstips till alla män att ge bort någon form av behandling till sin käraste ♥ När jag på julafton öppnade mina julklappar fick jag mycket riktigt en ansiktsbehandling med massage av Crille. Må tro att jag skrattade för jag trodde Mr Persson lyssnat på Ankas råd. (så var dock inte fallet hävdar Persson.....)

I förmiddags tog jag mej i kragen och nyttjade min egentid till max. Det höll på att gå åt skogen.... skulle möta upp Crille på stan så han kunde ta hand om tjejerna. Ingen Mr Persson på kontoret, ingen på mobilen. Klockan började närma sig min behandlingstid. Något stressad drar jag med mej älsklingarna till Hudoteket upp för alla trappor, där jag absolut inte kom in med vagnen. Något försenad med andan i halsen och huvudet i spinn är jag äntligen där. Crille ringer och talar om att han är på väg. Jag fräser lite irriterad "just en snygg start på avstressande behandling". När jag sen ligger där och blir masserad i ansiktet på axlar och nacken, blir insmord med mjukgörande mask och några geléaktiga saker på ögonen, får ögonbrynen plockade och blir allmänt ompysslad känner jag mej helt avslappnad. Jag kunde varit kvar där på britsen några timmar....all stress är som bortblåst. Det här kan jag helt klart tänka mej att göra om!!!

På tal om stress.... det är marknad i stan. Massor med människor överallt. Vi skulle äta lunch, lite av ett projekt en dag som denna. Vi träffade Becca med sina tjejer och åt tillsammans på Twin. Gick trots lång kö snabbt och smidigt. Mr Persson var tvungen att gå tillbaka till kontoret en sväng. Vi andra packade ihop oss och gick till tivolit. En karusell var Lova och Siri lovade. 



Tjejerna enades om att åka safaribil

Siri hann göra en hel del som marknaden erbjöd....karusell åktes, ballong och klubba inhandlades och hon red på en ponny. Jag handlade en kavaj att ha över klänningen till morgondagens bröllop, Crille fick tag i matchande slips. (Vi var dock inne i de vanliga affärerna) Nu kommer mormor och morfar, det bli en lugn kväll för alla utom Mr Persson som spelar match mot Öster. Även kvällens match tv-sänds så vi ser den i soffan. Heja,heja!!!

Kram  


Postat av: Johanna

Man måste unna sig behandlingar då o då, för det e sååå skönt! :)

Ha en fin helg! Kram

2010-05-28 @ 18:26:03
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Lina

Vilken märklig seger för Södra igår! Men nu kan ni njuta av bröllop, fest och er ledighet!! Ses på måndag! Kram

2010-05-29 @ 07:44:24
Postat av: cecce

Hej!

Åh..så skönt!! Även om jag mycket väl kan förstå din irritation av att behöva stressa:-) Hm...lite typiskt karlar...



Har också varit på ansiktsbehandling några gånger. En fantastisk lyx som man borde kosta på sig då och då!!



Hoppas du har en skön kväll!!



Kram till dej!

2010-05-29 @ 23:13:46
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: maria

Ha en underbar dag idag på Mors dag <3



Kram kram Maria

2010-05-30 @ 10:10:05
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Malin

Oj ja det var stressigt för dig! Måste säga att du var ändå var lite för snäll mot Mr Persson ;)

Men gud va skönt med ansiktsbehandling. Har aldrig varit på det men kan tänka mig att det måste kännas lite lyxigt :)

Kul med marknad i stan.

Det är väl det som är det tråkiga med att bo i en storstad som vi. Det kommer inga sådana mysiga saker hit.

Kram!

2010-06-01 @ 22:12:40
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kan tänka mig att det är hur skönt som helst.

Man borde unna sig det.

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-02 @ 10:44:33
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: