Sunny sunday.....

Varmt, sol, regn och sen börjar det om från början.... så har dagens väder sett ut. Nu verkar det dock stabiliserat sig och vi har en fantastiskt fin kväll.

Idag tog vi upp vår söndagsaktivitet igen. Tipspromenad på Torpa. Siri hade en vinst att hämta. Skruttungen vann barnrundan härom veckan. Oh, nej vi har inte hjälpt till.... svarar hon fel blir det fel. Däremot kan jag erkänna att rätta svaret ibland har betonats lite extra. På väg hem kom regnet. Vi hamnade i en riktig störtskur och fick söka skydd i en port men lite regn är ingen fara och efter regn kommer solsken :)

Ellie blev trött och somnade. Vi andra värmde soppa och bake-up bröd till lunch. Kaffe dukades fram. Crille, jag och Siri myste i soffan. Mr Persson och jag med varsin bok, Siri tittade på film. Äkta familjemys när det är som bäst ♥

När lillasyster vaknat och fått lite mat i magen åkte vi ut på nya äventyr. Några ärenden uträttades. Plantagen besöktes för blommor till balkongen. Nu kan det väll ändå inte bli frost, eller??? Jag hade två fina hjälpredor när blommorna planterades om. Jord överallt, hela balkonggolvet och in i lägenheten, Siri hade jord långt upp på axlarna men skyllde på att Ellie inte ville ge henne spaden.



Ellie hjälper mamma med jorden och ja vi använder barnens spadar till balkongfix.




Pappa, ta Ellie!!!!




Dagens blomma....




Förövrigt ser det ut så här.....




.....och så här.


Nu kan vi njuta kvällen utomhus medans tjejerna sover..... tända lite ljus, krypa upp i en stol med en filt och en bra bok. Mmmmm, härligt!!!!

Ha det gott!!


Postat av: Linda

Nej ni ska knappas få frost. Här kommer ju järnnätterna i början på juni och då finns det alltid risk för nattfrost. Trots att vi haft jättevarmt nu. så här bör mani nte plantera annat än i krukor innan dess - så man KAN ta in om det verkar bli kallt...

2010-05-23 @ 20:32:35
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Frida

Åh vilken mysig liten balkongoas! Och sötaste hjälpredorna dessutom :)

Ha en mysig kväll!

KRAM

2010-05-23 @ 21:06:42
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul med en liten vinst! Så mysigt det blev på er balkong! Vill med ha det så! På min kan man typ bara gå ut & vända & få plats med en liten stol. Sitter aldrig där, för gubben ovanför e sååå jobbig!



Sv: Ja, och jag som tycker bara en vecka e lång tid att behöva vänta...! Hoppas det löser sig på nått vis. Bara jag får veta vart jag har honom, så blir det nog bättre...

Kram

2010-05-23 @ 21:18:46
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Camilla

Vad fint ni har det.

Där skulle man kunna sitta läääääänge!

Ha det bäst!

Kram!

2010-05-24 @ 11:19:49
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilken mysig balkong ni har, den ser ut att vara sätt stor för att vara till en lägenhet? Det gör så mycket med blommor, must nu ser vårt hus helt kalt ut då jag inte velat plantera något innan vi flytter.

Kram

2010-05-24 @ 12:12:03
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin

Va fint det blev på balkongen! Kan tänka mig att det blir många härliga sommarkvällar där!

Äpplena var helt underbara. Är det nåt speciellt märke på dom? Blev väldigt sugen på att skaffa liknande till vår balkong.

Kram!

2010-05-24 @ 19:03:54
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: