Kontraströntgen

Idag hade jag tid på Ryhov för kontraströntgen av min mage. Jag räknar med att det ser bra ut men alltid skönt med en extra koll. Undersökningen börjar med att dricka 1 liter vätska under 2 timmar. Jag hade med mej en bok "Flyga Drake" så själva drickandet och tiden var lätt avklarat. Problemen började däremot när de skulle sätta nålen så kontrastmedlet kunde sprutas in i kroppen. Jag vet sen innan att jag är svårstucken men idag slog det nya rekord. Första sköterskan stack mej 2 gånger i samma armveck, andra sköterskan en gång i andra armen innan hon kallade på en narkossköterska. Då blev jag utskickad i väntrummet igen.... när narkossköterskan kom stack hon en gång i handleden, en gång på handryggen för att tillslut sätta fast nålen i foten. Aj,aj,aj kan jag säga. Allt detta stickande och letande efter blodkärl fördröjde undersökningen en timme. Jag har varit på sjukhuset sen 10.30 och kom därifrån strax före 14.30. Har inte hunnit med så mycket annat idag......

Ett snabbstopp på A6, snabbt in på Lindex för att handla strumpbyxor snabbt ut igen. Hem och ta hand om vardagssysslorna. Just nu dammsuger Crille. Siri leker uppe hos grannarna men jag ska strax gå upp och hämta henne. Läggdags för älsklingarna. Får se om skruttungen somnar hon tog en powernap i bilen i eftermiddags kan vara förödande för nattsömnen.....

Idag fick jag en fantastisk fin tidig morsdaggåva.....



"Grattis på morsdag" från Siri

Visst är jag mej lik.... knallblå ögon, rufsigt hår och glittrig tröja klädd för fest :)

Ha en fin kväll!!


Postat av: Johanna

Inte kul att va svårstucken. Jag har faktiskt aldrig blivit stucken nånstans i hela mitt liv. Mer än stick i fingret då då...

Så fin teckning :)

Kram

2010-05-27 @ 20:14:54
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilken underbar teckning. Den uppväger helt klart allt stickande...

2010-05-27 @ 21:16:43
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Camilla

Gud vilken söt teckning!

Ser absolut att det är du ;)

Ha det bäst!

Kram!

2010-05-28 @ 08:33:22
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: