Hej, hej, nu är jag här igen!!!

Vi har varit några dagar på Öland och även i Lindås det lilla samhället vid de småländska skogarna :) Jag tog en oplanerad bloggpaus. Inte för att det inte hänt något utan för att jag träffat vänner, familj och äntligen börjat läsa boken som jag tänkt börja i hela våren..... Flyga drake.

Första stopp på vår minisemester var i Algutsrum Öland hos Farmor och Farfar. Solen strålade, jag, tjejerna, farmor, kusin Alexander och alla hundarna gick på promanad och upptäcksfärd. Våren har kommit långt.... gullvivor,blåsippor,skalbaggar,humlor och mycket mer såg vi.

Senare tog jag tåget vidare ensam för en trevlig kväll med god mat, vin och lottöppning hos Tina. Alla 7 i tjejgänget var med denna gång. Tänk att vi haft de här middagarna (dock utan lotter och vin från början) sen vi fyllde 15 år. Över halva vårt liv....

Resterande tid spenderade tjejerna och jag hos Mormor och Morfar i Lindås. Där har vi varit utomhus, besökt alla lekparker i närheten. Det har regnat en hel del så barnen har hoppat i ett antal vattenpölar. Vi har gått längre och kortare promenader. Siri har tränat sina små ben :) Hon har fått gå eller köra Morbror Magnus trampbil från 70-talet. En fantastisk syn när hon kommer trampandes i den lilla "sportbilen".

En dag när det regnade som mest provbakade vi de goda Chokladbullarna som Lina bjöd på häromveckan. Helt underbart goda! Tyvärr tycker jag nog att våra inte blev som hennes men så är det väll alltid.... smakar godare när någon annan har bakat. Ni hittar receptet på fina bloggen Söta saker.

Vi har verkligen varit aktiva samtidigt som det kännts som en lugn vecka.... Emmaboda simhall förärades av ett besök. Jag tog med mej Siri för en stund för oss själva utan lillasyster. Simpuffar och badring inhandlades. Skruttungen hoppade från kanten både i stora och lilla bassängen. Hon simmade hundsim och var som en fisk i vattnet. Tyvärr var det ganska kallt men vi försökte hålla igång både, bastu och bubbelpool fanns att värma sig i.

En annan av höjdpunkterna har varit våra stunder i Mulleskogen. Vi träffade på min barndomskompis Lisa med familj en dag de var på väg till skogen. Jag hade berättat för Siri att jag brukade vara där som barn, hon frågade om inte vi också kunde gå.... "jovisst, men det är en bit att gå och det regnar" Ja,ja det slutade med att jag, Siri och Ellie gick hela vägen medans de andra vände. (Vi får ses en annan gång!!) I början när vi kom in i skogen var Siri rädd, jag hade berättat om Mulle och SkräpMaja så hon trodde nog vi skulle träffa på dem, haha.Efter en stund vände rädslan till nyfikenhet. "mamma, vart går den här stigen?" Vi gick omkring i någon timme, olika stigar, hittade kojor och grillplatser. Jag vågade inte gå alla småstigar, skogen har ändrat sig en heldel sen jag var liten.

Skruttungen gillade att vara i naturen så mycket att det fick bli en vända till utan lillasyster men med pappa när han kom tillbaka för att hämta upp oss. Då kunde vi gå över bäckar och stenar utan att behöva tänka på vagnen.



Härligt med naturen!!

Nu är vi tillbaka i Jönköping igen. Siri var eld och lågor i morse över att komma tillbaka till förskolan och berätta allt hon haft för sig. Ellie, lilla stackarn är sjuk. Hon hade över 39 graders feber igår men verkar lite piggare idag. Jag har en dag framför mej som mest består av att packa upp, tvätta och städa. Japp, så var jag tillbaks i vardagen igen!!!

Ha det gott!!!


Postat av: Carolina

Låter som att ni haft det helt underbart när ni var borta - välkommen till vardagen och hoppas lilla E snart blir frisk! kram

2010-05-18 @ 10:41:48
URL: http://carolina1979.se
Postat av: £lli£

Underbart! ha en fortsatt bra dag=)

Kram Kram

2010-05-18 @ 12:33:10
URL: http://lorez.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilken mysig minisemester ni haft, verkligen kvalitetstid med barnen. Skogar är så spännande för små barn. Vad kul att du och ditt tjejgäng fortfarande träffas efter så många år. Ha det så bra! Kram Åsa

2010-05-18 @ 14:17:33
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Välkommen hem!

Låter som om ni haft det gudomligt!

Men,men.....verkligheten och vardagen väntar ;)

Ha det bäst!

Kram!

2010-05-18 @ 17:33:49
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

Oj så mycket roligt som har hänt! :)

Ha en fin kväll! Kram

2010-05-18 @ 18:22:02
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Linda

Vad härligt med lite minisemester. Det behövs ibland. Hoppas sjuklingen kryar på sig fort.

2010-05-18 @ 19:06:26
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Linda

Så du har också haft en bloggpaus.

Vad härligt det låter med en minisemester hos nära o kära. Låter som ni hunnit med massor av roligheter, Kram

2010-05-18 @ 20:30:26
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Mia ☆

Lät som en mysig minisemester! Hoppas Ellie kryar på sig fort :)



Kram!

2010-05-19 @ 11:20:16
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Frida

Ah men anna till sommaren måste ni komma iväg dit, det är helt galet bra :) nu hade dom dessutom öppnat uteserveringen, I like.



Jag hoppas att killarna (Johan och Pär) snarast ger pengar till Crille så det kan ordnas med presenter. Kommit på nåt till L? :)

KRAM

2010-05-19 @ 17:03:25
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka härliga dagar ni har haft! Kul med aktiviteter men ändå känna lugnet :)

Kan tänka mig att det var roligt att få visa upp din barndoms "lekplatser"

Ser fram emot att få göra det med Vilmer också längre fram:)

Kram!

2010-05-19 @ 22:19:36
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Malin

Bullreceptet hamnade i favoriter direkt!

2010-05-19 @ 22:20:35
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: