Sol, sol, strålande sol.

Även om det är fullt med snö börjar det kännas i luften att vi är inne i en vårmånad. Solens strålar värmer otroligt skönt. Jag kan inte skryta med att vi varit ute och njutit dagen lång men även inomhus hittar ljuset in....

Jag hade ett par viktiga samtal att ringa på förmiddagen. Tider att boka, inget särskilt bara behövdes få gjort.

På eftermiddagen däremot var vi mer effektiva. Siri hämtades på förskolan. Temperaturen hade stigit till flera plusgrader. Hon hade varit ute i ett par timmar så overallen var blöt, dock inte rakt egenom som tur var. Vi gick hem och bytte om till "gummiställ". Mer passande vädret.



Solglasögonen åkte på då solen lyste starkt


Hela familjen promenerade till närmaste skoaffär för att mäta barnens fötter. Jag var lite osäker om Siris Viking goretex kängor kommer hålla henne torr om fötterna nu när all snö blir slask och vattenpölar. Expiditen i butiken sa" kängorna ska klara det här vädret"." Ärlighet varar längst...." men om hon inte sagt något skulle hon fått sålt ett par fodrade gummistövlar. Nu avvaktar vi istället. Ofodrade gummistövlar och varma sockar finns i nödfall att ta på.

Vi gick också förbi AF och hämtade höstens kurskataloger. Snart dags för mej att söka till högskolan, spännande. Jag vet egentligen vad jag ska söka men alltid kul att se om det finns något annat kul, vem vet???

Sista stoppet blev snabbt in på Ica.

På måndagar tränar Crille sent därför brukar vi försöka äta en tidig middag tillsammans innan. Idag fixade jag till en lasagne. Ellie och Crilles favorit.

Jag fick massor av ny energi, antingen av den friska luften eller den goda maten :) Jag började med att dra ut spisen, dammsuga och torka av, fortsatte med alla våra tråkiga gamla dammsamlande element, när jag ändå höll på städades hela lägenheten. Hihi, ibland går saker och ting av sig självt.

Barnen lekte med dockor under tiden. Ellie ska som vanligt göra precis som storasyster annars blir hon så arg....




Liten men väldigt arg!!!


Tjejerna somnade strax efter 19. Jag slötittar på halvåtta hos mej men nu börjar Familjen annorlunda som jag bara måste se.

Kram ♥♥♥


Postat av: Becksan

Visst blir man mycket piggare av det fina vädret! Hoppas snön smälter snart också! Tack för barnvakten i går, var supermysigt att komma i väg på bio! Så tack så mycket för både biljetter och passning! Kramar

2010-03-08 @ 20:34:27
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Malla

JA visst har det vart härligt väder :D

Hoppas det fortsätter så här, nog för att det varit lite ostablit med regn och hagel här, men det gör inget, så försvinner snön :D

2010-03-08 @ 21:20:11
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Härligt att ha en sån energi...känner iegn det där med att göra likadant som storasyster..Edith vill göra ALLT som sina två systrar...pust känner jag ibland!!

Hoppas att solen lyser på er oxå!!!

Kramar<3

2010-03-08 @ 21:22:33
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja du - samma här. blött om fossingarna blir det. Vi har också bara ofodrat och tjocksockar att ta till. Vinterskorna håller INTE tätt... men förhoppningsvis har jag allvädersstövlar åt busungen till helgen.



Vad ska du bli när du blir "stor" då? ;-)

2010-03-08 @ 21:39:39
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Linda

Jag har också varit lite fundersam på om vi skulle investera i fodrade gummistövlar till barnen men nu har det frusit på och varit minusgrader här ett tag så det får vänta en vecka eller 2 till, Jag köpte låga timberland skor till dem till vintern eftersom vi inte brukar ha snö här speciellt många dagar, det fick jag ju äta upp så nu står de dyra skorna i 2 uppsättningar nästan oanvända:( Bara snöäsmältningen sätter igågn på riktigt kan jag tänka mig att både barnen och vi vuxna har behov av gummistävlar och även galonbyxor:) satt mig nämligen på ändan i en vattenpöl i dag då jag klev ur bilen haha

Kram

2010-03-08 @ 22:08:05
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Linda

Jag har också varit lite fundersam på om vi skulle investera i fodrade gummistövlar till barnen men nu har det frusit på och varit minusgrader här ett tag så det får vänta en vecka eller 2 till, Jag köpte låga timberland skor till dem till vintern eftersom vi inte brukar ha snö här speciellt många dagar, det fick jag ju äta upp så nu står de dyra skorna i 2 uppsättningar nästan oanvända:( Bara snöäsmältningen sätter igågn på riktigt kan jag tänka mig att både barnen och vi vuxna har behov av gummistävlar och även galonbyxor:) satt mig nämligen på ändan i en vattenpöl i dag då jag klev ur bilen haha

Kram

2010-03-08 @ 22:09:24
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Camilla

Spännande att söka in på högskolan.

Hoppas att det går bra för dig.

Än har vi inte slask men liiite har det väl töat bort.

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-03-09 @ 10:24:15
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: caroline

Så fantastiskt med sol, man får äntligen lite energi :)

2010-03-09 @ 10:41:22
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: kajkalle

dax att söka t högskolan... skoj!

annars menar jag allvar m jobb som barnsköterska på barnklin. inte mkt sämre lön, tror jag o jobb kommer finnas i framtiden.

du får hospitera en dag o känna dig för!

sen har jag hittat en hus t er i algutsrum också. ser mkt fint ut!

vad får jag om jag både fixar jobb o bostad? utöver glädjen över att ni flyttar hem...!?

2010-03-09 @ 19:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: