Kräksjuka på förskolan....

Igår fick vi veta att kräksjuka härjade på Siris förskola. Fy, det är bland det värsta jag vet. De få gånger vi varit drabbade har som tur var barnen varit ganska lindrigt sjuka, oftast inga kräkningar utan mest lösa magar och feber. Ellie har nog egentligen aldrig blivit blivit sjuk om jag tänker efter men så har hon inte börjat på förskolan än heller.

Vi har valt att ha Siri hemma resten av veckan. Peppar, peppar, hoppas vi klarar oss undan eländet!!!

I förmiddags kom Geetha förbi på en snabb kopp kaffe innan hon skulle till skolan. En skön start på dagen. Crille har träningsdag, innebär dubbla pass. Han är i stort sett bara hemma och vänder för lite mat.

Jag passade på att börja städa när Siri ändå ville stanna inomhus. Haha, det är ett evighetsprojekt. Där jag plockat undan kommer Ellie och plockar fram. Jag fick åtminstonde dammat i hela lägenheten innan det var tid att laga lunch.

Idag testade vi ännu ett recept från Linas matkasse. Fullkornspasta med paprikasås, chorizo och mildkorv till detta en majssallad. Jag är inte glad i korv men det här var gott!!!

Solen lyser starkt utanför fönstret och det känns som en fantastisk vårdag. Så fort Ellie sovit färdigt klär vi på oss och går till lekparken :)

Ha en fin dag!!!


Postat av: cecce

Abonnerar ni på Linas matkasse eller hämtar du bara recept därifrån?



Smart att hålla Siri hemma! Vem vill ha kräksjukan nu innan påsk??

Huva!!



SSjälv har jag/vi påsklov! Skönt men med alla hemma blir det mycket hushållsarbete!

kramar!!

2010-03-30 @ 15:28:36
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det verkar gå en magsjuka nu över hela Sverige :(

Måtte man klara sig.

Ha det bra och karm på dig!

2010-03-30 @ 17:36:01
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

Blää, hoppas ni klarar er! Hoppas ni hade en fin dag ute &att solen sken på er!

Kram

2010-03-30 @ 20:03:15
URL: http://skuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: