Fullt ös.....

Jag har varit dålig på att uppdatera. Den här gången beror det på att vi hittat på alldeles för mycket aktiviteter. Det är nästan så jag blir trött själv.... nä skojar bara, jag gillar när det händer grejer. Däremot känner jag mej ganska mör när kvällen kommer och slappar helst i soffan med min sambo, tvn eller en dvd.

De senaste dagarna har familjen hunnit med.....

Ellie och jag gick på babysång i torsdagsförmiddag. Lilla trollisen behöver komma ut och träffa andra bebisar. Helst utan storasyster. Det märks på henne att det är lite läskigt att stå på egna ben utan Siri som backar upp. Den här gånger var älsklingen bara ledsen precis när vi kom dit sen vågade hon lämna Mammas knä. Det är så mysigt att komma iväg och träffa andra föräldrarlediga och deras små. Sjunga och fika.....

På vägen hem slocknade hon på en sekund....



Det är jobbigt att leka med andra barn...


Jag var i stort sett bara hemma och vände. Siri hämtades på förskolan, ännu en kort promenad. Vi softade en stund hemma innan det var tid för middag. Vi åt lite tidigare för att hinna till Elmia och se Södras u21-lag spela träningsmatch. Crille skulle dit och visa sitt intresse. Jag såg det mest som en utflykt för tjejerna, springa i sporthallsgångarna är alltid kul :) Jag har ingen aning hur matchen slutade men Ellie var ute på planen ett antal gånger. Hon plockade upp läkarväskan för motståndarlaget, klättrade på läktaren. Hon var inte still en sekund. Siri roade sig med att plocka gräs. Älsklingen låtsades att det var blommor.... precis som Lisa, Anna och Britta i Bullerbyn.

På fredagar är Siri ledig från förskolan. Crille hade bara ett träningspass att köra på gymet. Vi bestämde oss för att ta bussen till Stadsbiblioteket. Det är inte ofta tjejerna åker buss. Mycket spännande tyckte Siri. Bökigt tyckte Mr Persson.
På biblioteket läste vi, pusslade, lånade böcker och en film. En skön fredagsaktivitet som vi helt klart får göra om!!

Vi avslutade med en lunch på en restaurang i närheten men det var tyvärr inte till belåtenhet. Maten var inte god. Jag åt spätta som var i stort sett bara panering. Den lilla fisk jag hittade åt Ellie upp. När vi skulle gå fick Siri ett utbrott. Hon skrek och rullade på golvet. Skulle inte klä på sig. Vad gör man när det är 15 minus ute? Barnet kan inte gärna gå ut i mössa, kjol, kofta och strumpbyxor.... Efter många om och men var overallen på. Konsekvensen blev, ingen busstur utan vi gick hem i det strålande solskenet. Skruttungen blev besviken men på grund av hennes trotsande missade vi den buss vi skulle med. Givetvis gick det fler men men det var skönt med en promenad. Siri gick halva vägen (15 min) sen somnade hon helt slut i vagnen.

Dagen var långt ifrån slut.... Ellie sov sitt eftermiddagspass. Siri tittade på Labanfilmen hon lånat. En timmes lugn var välbehövligt.

Vi fick trevligt besök av Rebecca och Lova. Jag bjöd på hembakade kanelbullar, mjölk och kaffe till mammorna. Resten av dagen flög iväg. Vännerna stannade inte så länge men plötsligt var det tid för middag.... en dag går fort när det händer massa skoj.



Rebecca läser en av böckerna vi lånade för Lova och Siri.


Igår kväll somnade tjejerna på 5 minuter, helt slut efter alla nya intryck. Jag lade mej på soffan under en filt och tittade på Let´s Dance. Katastrof att inte Willy åkte ut. Är det verkligen folk som sitter hemma och röstar på en man som inte kan dansa överhuvudtaget? Så trist!!!

Nu ska vi ta tag i dagen. Blir nog en promenad till torget, kanske en tur på loppisen, en vända på stan.... vi får se. 15 minusgrader och strålande sol bjuder den här lördagen på.

Ha en härlig dag!!!


Postat av: Sanna

Hmm håller med visst är han rolig att titta på men nu börjar andra som verkligen är duktiga åka ut.. vilket gör det ganska tråkigt...

Men vilken fin vagn man blev glad av att se den är sååå trött på alla helsvarta vagnar just nu...

Ta hand om dig och ha en mysig lördag

KRAMISAR

2010-03-06 @ 10:33:38
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: camilla

Men vad kallt ni har.

Var bor ni någonstans?

Vi har 0 grader och sol.

Underbart!

Ja...att Willy inte åkte ut,det är konstigt.

Jag undrar just om det är uppgjort på något vis.

Ha det bra och kram på dig!

2010-03-06 @ 15:25:57
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: carola

kollat runt i o lika bloggar och hittade hit..

Sån fin blogg du har och ursöta små tjejer, min senaste tjej är född jan-09...



Har nyss börjat på dagis:(, jobbigt för mamma.

Trevlig helg

2010-03-06 @ 21:00:10
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: jenny - tävla gärna hos mig ♥

kul att ha fullt upp :) här har vi tagit det sjukt lugnt sista veckorna, men det blir så när orken inte är riktigt det den borde vara just nu ;)



Ha en fin kväll, kramar

2010-03-06 @ 21:53:08
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: cecce

Ojoj...full rulle märker jag!!

Barn gillar åka buss konstigt nog:-) Inte så mycket behövs för att det ska bli ett litet äventyr. Män brukar inte va lika förtjusta:-)



Ha en fortsatt bra helg!

Kram

2010-03-06 @ 23:18:11
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Livet med barn innebär verkligen att man inser vad FORT tiden går.....mysigt att ha kompisbesök. då går verkligen tiden fort!!!

Hoppas att du fpr en skön söndag & att nästa vecka blir lite lugnare eller inte hihi..

Puss<3

2010-03-07 @ 11:29:47
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: