Drop in och påskris.

Vi sunkar fortfarande omkring här hemma i myskläder. Ja ialla fall Crille och jag. Barnen är ordentligt påklädda :) Jag tvättar och städar. Egentligen skulle vi åkt till Maxi i förmiddags för att handla inför påsk men istället fick vi trevligt besök av Micke och Lova. Barnen lekte och tiden flög iväg. Rebecca och lilla bebisen Saga kom också förbi en snabbis. Plötsligt var det dags för lunch.

Vi kom fram till att vi handlar senare och försöker få ordning  här hemma istället. Extra skönt att komma hem och fylla kylskåpet när det är fräscht överallt.

Mitt i lunchen kom nästa Drop in gäst. Backman (Crilles lagkompis ) sprang förbi och tittade in. Visst är det härligt? Jag har alltid önskat att det ska vara så att alla ska känna sig välkomna när som med eller utan inbjudan. Det är undebart med ett öppet hem. Tänk när Siri och Ellie blir tonåringar. Vad kul om de fortfarande vill vara hemma hos oss med sina kompisar. Mycket lättare att ha en inblick i vad de pysslar med då.

I eftermiddag kommer nästa gäst. Adam en Kalmarkille som numera bor i Oslo. Han kommer på middag och stannar över tills imorgon innan han kör vidare "hem" till släkten.

Japp så idag har vi fullt upp. Ändå lullar vi som sagt fortfarande bara omkring.

Siri och jag har äntligen fått in påskriset och pyntat. "Mamma, varför ska vi ha det?" "För det är fint!" svarar jag. (kanske inte det bästa svaret, kommer faktiskt inte ihåg hur traditionen lyder....) "Men mamma, varför?" "För att påskharen ska hitta hit" säger jag tillslut. Får man lura små barn? Även om det bara är en vit liten lögn....




Glad Påsk!!!!


Postat av: Sockenvägens Söta

Hi, hi man FÅR luras, härligt påskris!!! Ha nu en fin påsk, kram!

2010-03-31 @ 14:33:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jösses vad mycket besök ni har haft idag :-)



Och det är klart man får lursa lite, det har jag redan gjort här hemma ;-)

2010-03-31 @ 18:35:39
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja såna lögner får man dra... jag har ju lurat mina barn idag. Skyllde på att jag skulle till tandläkaren med bus då jag egentligen skulle hem och byta om för att påska för dom. Sen - när jag kom tillbaka och dessutom hade bus med mig eftersom han missat lunchen på skolan - fortsatte vi att hävda att vi varit hos tandläkaren. Bus hade till och med tagit med en liten plastleksak som han visade upp för "mina" barn och sa att han fått den hos tandläkaren... haha.. Jag lär mitt barn att använda vita lögner. vilken mor...

2010-03-31 @ 19:40:11
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: Mamma Russin

åhh mintchokladkladdkaka låter ju perfekt, gubben älskar mintchoklad..:)

har du recept på den som du kan dela med dig av?



kram

2010-03-31 @ 20:48:56
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: cecce

Haha! Visst får mn luras!! Ibland harman helt enkelt inga bra svar:-)



Ett öppet hem som lever vill jag också ha!

Härligt!!

Verkar som ni har det!



Ha en mysig kväll och lulla vidare:-)



Kramar!

2010-03-31 @ 21:06:35
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Frida

Godmorgon!



Ja jag skippade matchen, är inte pigg alls så jag stannade hemma i soffa istället, bra val! Imorgon tänkte jag dock åka till Visingsö och kika (om regnet inte står som spön i backen). Hoppas ni hade en mysig kväll igår!

KRAM

2010-04-01 @ 07:42:45
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Idag får du luras hur mycket som helst.

Men igår...jag vet inte ;)

Klart att vita lögner kan man väl få dra....dom är ju vita ;)

Kan säga av erfarenhet att det är helt underbart att ha tonåringar som vill hellre ta hem kompisar än att åka till dom. Här är det alltid fullt av tonåringar.

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-04-01 @ 08:28:15
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

Så kul med besök! Påskris e fint! :)

Kram kram

2010-04-01 @ 09:08:01
URL: http://skuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: