Sommaravslutning

Dagen började som en halvtaskig sommardag.... ganska varmt, mulet men uppehåll. En okej prognos för eftermiddagens avslutning på förskolan. Siri visste inte riktigt vad som skulle ske men var spänd på att komma iväg imorse. Ellie tycker alltid det är kul att komma till förskolans gård. Hon tog en cykel och sparkade sig iväg....
även idag pinnade hon på hela vägen hem med sina små ben.

Förmiddagen användes till det vanliga fixet, disk,bäddning,plocka kläder m.m. Ellie och jag körde sen en sväng till återvinningen. Lilla trollungen somnade gott i bilen. Det var tanken.... hon behövde hinna sova färdigt redan på förmiddagen om vi skulle kunna gå på avslutningen. Hon fick sova klart i spjälsängen men jag blev tvungen att väcka henne till lunch.

Strax innan vi skulle gå började det ösregna. Kul..... på med regnkläder. Vi handlade presenter till pedagogerna på vägen dit. Alltid ute i lika god tid. Den pedagog som vi haft som kontakt ska sluta :( supertråkigt. Hon är helt suverän.Hon är även den person vi känner mest förtroende för. Vi köpte en extra fin pelagon som hon kan sätta ut i trädgården. Så svårt vad man ska ge. Resterande personal fick en "goodiebag" från Olgas att dela på till personalfikat. Det finns ingen insamling från alla utan det här var bara från vår familj. Jag orkar inte dra igång något men vill gärna visa personalen vår uppskattning på nåt sätt.



Den här tårtan har Siri och Lova bakat, den godaste jag någonsin smakat ♥♥♥




De små bagerskorna tyckte själva de gjort ett bra jobb!!


Även om avslutningen inte blev precis som tänkt...(klarblå himmel och strålande sol) Var barnen nöjda. Dem gjorde det ingenting att man kunde baka lerkakor eller hoppa i vattenpölar. Den gladaste ungen var nog Ellie. Hon kommer bli ett riktigt dagisbarn :)

När vi väl fick med tjejerna hem var de rejält smutsiga, kalla och trötta. Ellie fick hoppa in i duschen med en gång. Siri ville mysa i soffan.



"Emil i lönneberga" är spännande


Lilla trollungen satt inte still så länge. Jag passade på att klippa henne under tiden Siri såg färdigt filmen.




Nyklippt och fin.... ojämt som vanligt men det brukar rätta till sig.


Hoppas ni också haft en fin dag!!


Postat av: CiliaH

Så söta de är där de sitter i soffan och vilka ögon lilltjejen har!

Här väntas avslutning för tre av fyra stora ungar på tisdag.Den fjärde skippar avslutningen helt och åker till Lalandia med ett par kompisar (och deras föräldrar) istället. Livet med tonåringar i ett nötskal :)



Ha en fin kväll :)

2010-06-09 @ 20:51:54
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Amanda

Vad fin hon blev i håret Ellie! Underbart söt! ^^



Tårtan tjejerna hade gjort såg riktigt smaskig ut! Nu saknar jag själv skolavslutningarna. Min mamma gjorde alltid pannkakstårta till oss varje skolavslutning. Mumsigt värre. ;)

2010-06-09 @ 21:12:46
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad trist att den fröken ni tycker bäst om ska sluta...



Jag blir alltid lika glad när jag får presenter av barnen. Förväntar mig liksom inget och så får man ändå... det är sååå roligt. Själv har jag alltid förärat bus fröknar med nåt. Allt i från pocketböcker, vin eller mobilsmycken, till bakingredienser, goda teer och fotvårdsprodukter. I år satsar jag på biobiljetter! :-)

2010-06-09 @ 21:40:22
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Johanna

Vilken smarrig tårta!! :P Regnväder e ett äkla piss! Hoppas ni får en fin dag!

Kram

2010-06-10 @ 07:38:51
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: cecce

Vilka gullungar!!

Tårtan såg smaskig ut!! Jag älskar sommartårtor.



Det här med insamlingar är ett gissel. Ingen orkar liksom ta på sig ansvaret men samtidigt vill man ge något. Dessutom kan det bli ganska dyrt om man är ensam.

Som personal uppskattar man alltid då man får något!! Vi inom den kommunala verksamheten är inte så bortskämda:-)

Det är tanken som räknas!!



Hoppas du har en fin dag!!



Kram

2010-06-10 @ 11:30:55
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Gud så fina dom är!

Och vilken smarrig tårta!

Hoppas ni har samma väder som vi idag.

Sol!

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-10 @ 12:06:18
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: