Sagas dop

På den varmaste sommardagen hittills döptes lilla Saga. Siri har längtat länge efter det här kalaset. Att ta på sig finklänning,halsband,sandaler,måla naglarna och få göra sig extra fin var något skruttungen såg fram emot. Att det skulle bjudas på tårta, kakor och bullar gjorde det än mer lockande.

Dopet ägde rum i Bymarkskyrkan, ett trevligt litet kapell upp på höjden.... "Vi tar bilen till Thomas o Sara sen går vi till kyrkan" säger Mr Persson. Jovisst, med 5 minuter till godo är alla redo att börja traska.... Rakt upp i 25 graders värme. Det var inte långt vi var framme när kyrkklockorna ringde in. Med svetten i pannan, aningen stressade slår vi oss ner längst bak. Jag trodde ärligt talat att jag skulle få åka hem och byta klänning så varm var jag. Men, men efter en stund och lite spring efter lilla trollungen hade jag hunnit lufta av mej.

Vi fick en härlig eftermiddag med mycket bus för tjejerna. Prat och mingel för oss vuxna. Församlingshemmet som vi var inbjudna till efteråt var helt fantastiskt med lekrum. Barnen roade sig själva, även Ellie var smidigt att ha med där.



Ellie hälsar på lilla Saga




Saga fick många fina presenter som öppnades av Lova och Siri.


Tjejerna somnade gott ikväll. Det blev sent för dem igår på grillkvällen och idag var det fullt ös hela dagen. Nu ska jag lägga mej raklång känner mej helt slut efter den här sommardagen.

Ha en fin kväll, hoppas ni nyttjar den bättre än jag!!!


Postat av: Linda

Det är så fint med dop... och precis som hon säger - en andledning att göra sig extra fin.

2010-06-06 @ 08:44:59
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Camilla

Så mysigt.

Å,så gulligt!

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-06-06 @ 09:50:37
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Johanna

Så mysigt med dop! Söt hon é lilla Saga! :)

Här njuts det till fullo av solen! Kramar

2010-06-06 @ 13:56:24
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: