En lååång sommar framför oss.

Efter en natt med många uppvakanden har jag varit allt annat än pigg. Ellie har skrikit flera gånger om.... en något sammanhängande sömn lyckades jag få mellan 02-06.

 Vi tog det lugnt i morse. Istället för att stressa iväg till sista dagen på förskolan mötte vi upp på utflyktsplatsen. Jag, Siri och Ellie var först på plats i Friardalen. Lilla trollungen och jag var kvar någon timme, lekte med barnen och pratade med pedagogerna. Regnet hängde även idag i luften. De senaste dagarna har det varit ok på förmiddagen sen kommer regnet framåt lunch.... stämde idag också.

När Ellie somnat försökte jag få en powernap men hur trött jag än är har jag svårt att somna på dagen. Jag låg iaf stilla i en timme. Lite nytta gjorde det säkert.

Innan jag skulle gå för att hämta Siri ringde min läkare. Han hade tittat på röntgenbilderna. Såg både bra och dåligt ut.... Inflammationen i magen var borta. Däremot hade han svårt att se riktigt på bilderna för kontrasten redan gått förbi. "Inte så konstigt, det tog en timme att sätta nålen" svarar jag. Nu vill han göra om undersökningen efter sommaren. (Då ska nålen sättas innan jag börjar dricka kontrastmedlet så undersökningen fyller sin funktion) Jag blev lite stressad innan jag kom iväg....

Siri hade ingen brådska hem. Skruttungen lekte ironiskt nog att hon var sjuk. De andra barnen hade tejpat båda armarna och benen, grönt och rött låtsasblod var målat med tusch. Hon satt med armar och ben i luften. Jag skrattade gott men det tog ett tag att få bort tejpen.

Väl hemma fick vi besök av Lina, Cornelis och Frits. Jag och Siri bakade scones till mellanmål. Mumsigt med marmelad och ost. Barnen testade dock med både leverpastej, rostbiff och ost på.

Det var skönt att stanna inne en regning eftermiddag. Barnen dansade loss till "Cara cara Mia" innan Mr Persson bytte till Springsteen och munspelet blev hett eftertraktat...

Ellies intresse för bebisar håller i sig. Stackars Frits fick utstå en hel del. Helst vill hon lyfta upp honom i knät och pussa honom.



Ellie valde själv nattlinne ikväll. Lilla tjejen börjar bli stor. Helst ska hon ta på sig själv också.




Siri är glad att ha en långt skönt sommarlov framför sig.

Mycket mer har inte hänt hos oss idag....imorgon är det redan fredag igen.

Kram!!


Postat av: Elin - Ett hus till oss

De är så otroligt söta. Kan tänka mig att det blev endel tejp att ta bort.



Hoppas att nästa undersökning går bra och att resultatet blir det bästa.



Kram Elin!

2010-06-10 @ 22:08:11
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

De är så otroligt söta. Kan tänka mig att det blev endel tejp att ta bort.



Hoppas att nästa undersökning går bra och att resultatet blir det bästa.



Kram Elin!

2010-06-10 @ 22:08:12
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh de är verkligen söta som socker! <3

Och att ge tusan i släktsilvret för att pyssla är nog en god idé fniss Kram

2010-06-11 @ 14:50:11
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: