Det är bättre....

.....men än har jag inte vågat ropa hej över att det inte var kräksjuka Ellie hade. Jag tror dock inte det. Lilla trollungen kräktes ett par gånger, fick hög feber åt och drack lite, kräktes igen nästan ett dygn senare för att göra likadant igen igår....jättehög feber, pillade i sig några smulor drack dåligt och när hon väl druckit och ätit kräktes hon. Jag tror att kräkningarna beror på förkylning och hög feber som leder till dålig aptit som i sin tur gjorde att hon fick upp det sista.

Idag är hon feberfri, har fått i sig både mat och dryck. Vi har vågat oss ut i det fina vädret. Jag tog med mej tjejerna på parklek o sång. Hela verksamheten är utomhus så jag kände att risken för smitta var minimal. Siri  behövde träffa kompisar och springa av sig lite överskottsenergi. Det är inte lätt att ha två barn hemma när den ena är pigg som en mört och den andra helst ska ta det lugnt och vila.

Det var inte så många som mötte upp idag. Passade oss perfekt. Siri lekte med Lova. Vi fikade och åt glass. Ellie tyckte  det var skönt att komma ut och mest av alla tyckte mamman det var ett välbehövligt avbrott från hemmet.



Med en tår i ögonvrån väntar Ellie på frukt tidigare idag


Kram


Postat av: Elin - Ett hus till oss

Stackars lilla söta Ellie. Hoppas hon mår bättre efter lite frisk luft. Så synd om de små när de mår dåligt.



Sv: Jag håller med dig om att det dyraste vita bordet var riktigt snyggt, det vågar jag inte drömma om :)



Kram Elin!

2010-06-22 @ 18:44:09
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Linda

Men vad skönt.. då kanske ni slipper håller tummarna Hoppas hon blir bättre fort.

2010-06-22 @ 19:05:30
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Vad skönt att hon iaf är på bättringvägen...håller tummen för att ingen annan drabbas.

Njut i värmen!!

Kramar<3

2010-06-22 @ 19:24:52
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Svar: Näe det trodde inte jag heller..Och då är det ändå två fritids som slagit sig samman veckorna innan sommarstängningen... men många börjar kanske vara så stora så dom klarar nån timme själv på dagen och så kanske nån storasyster tittar till dom eller nåt... vi har 10 barn kvar på min avd (fast idag var dom bara fem) Nästa vecka är vi fem barn kvar...

2010-06-22 @ 20:53:34
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Linda

Så skönt att hon mår bättre, kräksjuka kan man vara utan. Hoppas ni har fint väder och kan ta igen era dagar inomhus, Kramkram

2010-06-22 @ 21:48:34
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: