Blå,blå vindar och vatten....

Sommar, sol, bad och lata dagar.... nja så lata blir de inte och med tanke på rubriken saknas öl. Vindar och vatten njuter vi däremot av och goda vänners sällskap. Igår eftermiddag blev hela familjen inbjuden till Lova för poolbad och glass med jordgubbar. Vem kan tacka nej till det en varm sommardag?
Vi stannade kvar tills det blev kväll och grillade tillsammans. Trevligt!!



En paus i solen från bad och bus

Kvällen avslutades med ett mindre blodbad. Skruttungen krockade med Ellie och fick näsblod. Det blödde rejält och tog en liten stund innan det slutade. Siri var inte ledsen utan stod still tills det var över. Stora tjejen, skönt att det går att förklara och resonera med henne.

Idag har vi fortsatt med poolparty hemma hos Cornelis. Jag tog med mej tjejerna bort i förmiddags. De stora barnen sprang, hoppade och plaskade vilt i bassängen. Ellie gillade det inte riktigt och höll sig på tryggt avstånd. Hon blev gladast när Frits vaknade så hon kunde krama och ta hand om bebisen istället. Även dagens lek avslutades med näsblod. Skruttungen kan helt enkelt inte ta det lugnt.



"Cornelis är min bästa vän....och Lova" sa Siri på väg till kompisarna (Bilden är från förra gången de lekte tillsammans)




Senare på eftermiddagen badade skruttungen i Vättern, tyvärr är vattnet fortfarande kallt.
Crille kom hem till lunch. Jag passade på att ta med Siri på en cykeltur ner till stranden. Ännu mer bad. Jag blir däremot något rädd för solen då den steker på bra när det är klarblå himmel och hett. När skruttungen tröttnat på vattenlek efter någon timme var även jag nöjd. Vi cyklade en runda. Stannade till och plockade lupiner. Nu doftar det sommarfrächt här hemma. Golven är dammsugna och torkade, blommorna står på bordet och barnen sover.

Vi har nyttjat dagen till max, både nytta och nöje har hunnits med :)

Funkar tyvärr inte att lägga upp bilder så jag får se om jag kan fixa det senare.... nu finns det lite bilder.

Kram  


Postat av: Linda

Härligt med en massa sol och bad, var lite sugen på att ta fram vår stora pol och montera upp den i dag då vädret tydligen ska hålla i sig ett bra tag nu, var nog tur jag inte gjorde det, regnet vräker ner utanför fönstret nu:(

vi som ska byta fönster i morgon...

Kramkram

2010-06-28 @ 22:36:47
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Camilla

Nog är det sommar nu nog.

Underbart att nyttja hela dagen.

Klokt!

Vore roligt med lite bilder.

Hoppas att det går att fixa :)

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-29 @ 08:04:41
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Så härligt!!!

Önskar jag hade en pool!!

Barnen älskar det och man slipper sanden i mackorna:-)

Fast stranden är inte fel den heller!



Hoppas värmen är här för att stanna och vi kan se fram emot många härliga bad i sommar!



Många kramar

2010-06-29 @ 08:29:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Tack för titten o kom gärna igen!

2010-06-29 @ 09:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: