5 dagars semester går fort....

Crilles 5 dagars semester är redan över. Vi har tagit väl vara på tiden. En del vuxentid för oss själva, en del barntid med roliga aktiviteter och en del "tjejegentid" har jag fått. Jag tänkte om ni undrat vart jag tagit vägen,hihi.

Vi började semestern med besök av mormor och morfar. Mr Persson och jag var på bröllop i lördags. Barnen stannade hemma. Fantastiskt skönt med vuxentid, egentid eller vad jag nu ska kalla det. Vi körde till Mullsjö vid lunchtid, checkade in på Hotell Björkhaga. Dressade om i lugn och ro för att medverka vid Sara och Thomas vigsel.

 

Vackert, romantiskt och underbart sagolikt.




Fröken Karlsson och Mr Persson, matchande till tusen!!

Champagne skålades i. Det bjuds till bord med bröllopsbingo,allsång,tal och god mat och vin. Vigseln hölls utomhus men tack och lov var middagen inomhus för det blåste kallt och skurarna hotade...



Brudparet skålar med gästerna framför éntren till Hotell Björkhaga




Förätten bestod av grön sparris, parmaskinka, parmesan och bröd, ett glas vitt var gott till!!


Ännu fler tal och många skratt senare dukades en grillbuffé fram och rött vin fylldes i glasen..... sen kaffe och choklad. Då ställde sig brudparet upp på sina stolar bjöd upp till en skål med Hot shots efter det var ribban lagd och middagen blev en rejäl fest som slutade frampå småtimmarna. Vi dansade loss både till bröllopsvalsen och en hel del andra låtar. När bandet slutat spela fortsatte efterfesten på relaxavdelningen med sång och gitarrspel natten lång.... Jag kan tillägga att vi var bra trötta i söndags men det var det värt!!!

Söndagen blev en vilodag.....lite morsdagfirande med tårta och present både till mej och till mormor.

I måndags åkte vi till Huskvarna för att titta på Siris förskolas utställning. De har i samband med 2 andra förskolor ställt ut på esplanaden. Moderna byxor kallas utställningen, alla avdelningar har fått göra något utefter det namnet till varsin staty i parken.



Staty gjord av barnen på den avdelning som Ellie kommer börja på till hösten.
 

På måndagskvällen var det även dags för min tjejtid. Jag och Lina var på "Satc 2" . Jag går alldeles för sällan på bio. När det väl händer ser jag gärna en härlig tjejfilm eller iaf en film jag blir glad av. Vi skrattade gott i 2,5 timme. Lång film men tiden går fort när man har roligt!!!!


Tisdag, vi packade in familjen i bilen för en tripp till Borås Zoo. Medtagen lunch käkades innan vi med två pigga,glada barn traskade in i parken.



Så här roligt är det att titta på alla djuren...




Siri håller med!!


Getter och smågrisar klappades. Siri testade ponnyridning. (Kan bli en hästtjej av henne....) Björnar,pingviner,lejon,zebror......vi såg dem alla. Safaritåg åktes. Mycket spännande tyckte Ellie. Det bästa av allt, vi var där innan högsäsongen, inga köer, barnen kunde springa fritt utan att vi behövde vara rädda för att tappa bort dem. Vi var rejält trötta efter en heldag. Väl hemma softade vi med middag och sen en familjefilm i soffan. Upp!!, såg vi.

Onsdag, sista semesterdagen tillbringade vi i Gällstad Lager 157. Sommargarderoben behövde förnyas. För en gångs skull hittade vi en hel del, linnen, T-shirts, leggings och sommarskor alla fick något nytt utom Ellie som vanligt. Igår kom även sommarvärmen på riktigt. Väl hemma lyxade vi med en pizza på balkongen. Klockan 18 var det fortfarande över 20 grader. Vi gav oss ut på en kvällspromenad som slutade i lekparken. Efter mycket sol och aktiviteter var föräldrarna tröttare än barnen och somnade i stort sett samtidigt. Jaha, det var årets semester....åtminstonde för Crille. Jag och tjejerna är lediga hela sommaren.

Ha det skönt i värmen!!! 


Postat av: Johanna

Oj så mycket kul du hittat på på dina lediga dagar! ag såg med SATC 2, sjukt rolig! :) Kram

2010-06-03 @ 18:13:10
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken underbart bröllop. Så fina brudparet och ni var. Snyggt med matchning ju :)



Ja vättern är verkligen inte sommarvarm, hoppas det kommer snart iaf :)



Kram Elin!

2010-06-03 @ 20:21:10
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ååå,vilket vackert brudpar.

Vilka underbara dagar du haft.

Å,vad fina NI var.

Och som vanligt...söta tjejer :)

Ha det bäst!

Kram!

2010-06-03 @ 20:23:55
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilket vackert ställe att vigas på...



Stackare - har han inte mer semester i sommar. Nåja... ni gjorde ju nåt bra av dessa dagar. Och det är ju det viktigaste. Och sen får ni "vardagsnjuta" i sommar...

2010-06-03 @ 20:51:15
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Maria

Vilka härliga dagar!

Vad skojigt med bröllop & ni är super fina, kul å se en bild på er:-)



Kram Kram

2010-06-03 @ 22:15:36
URL: http://sagafia.se
Postat av: Amanda

Vilket vackert brudpar! Jag har själv aldrig varit på något "riktigt" bröllop. Jag har varit på två där brudparet valt en hemlig vigsel och passat på att gifta sig i samband med barnens dop. Det var såklart fina vigslar men känns inte riktigt som samma sak då dom inte hade vare sig brudklädsel eller tårta.



Underbara på barnen från Borås Zoo också. Riktigt somriga!



Här har vi haft en underbar sommardag idag! Jag försöker spendera så mycket tid ute som möjligt och hinner inte riktigt med allt jag vill känner jag men jag ska försöka hinna ikapp med bloggläsning och uppdatering senare. :)



Kram på er!

2010-06-03 @ 22:17:11
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh vilken myssemester ni har haft! Känns trist att det var enda semestern som killarna hade :/



Yes ikväll ses vi :) ska bli gott med grillat! Ha en fin dag.

KRAM

2010-06-04 @ 09:56:26
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Therése

Vilken mysig semester ni verkar ha haft.

Och bröllop är ju alltid så mysigt att gå på!

Brudparet var ju jättefina...likaså ni två...kanske är er tur nästa gång...eller?

(För ni är inte gifta va?)



Kul att du gillade satc 2...ska gå å se den ikväll!



Ha en härlig fredag (i det underbara vädret vu har just nu!)

KRAM!

2010-06-04 @ 10:16:12
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: