Slut på tuttandet!

Vi får se hur det går men Siri har tagit första steget till att sluta med napparna. Tanken var först att hon skulle ge sina älskade tuttar till tomtenissarna men se den gick inte skruttungen på. "Mamma tomtenissarna har redan massa tuttar" En ny ide´dök upp, bästisen Lova ska bli storasyster om ca 2 månader, Siri vill gärna ge Lovas bebis sina nappar. Idag var dagen det skulle ske. Hela familjen packade in sig i bilen den utlovade mikrofonen skulle inhandlas. Vi for runt till alla möjliga leksaksaffärer och liknande butiker men överallt var de slut. (Jag kan tillägga att jag var helt groggy efter ett tag) Tillsist stannade vi till på Rusta och Siri bestämde sig för en Spöket Laban film istället.

Väl hemma tittade hon glatt på filmen. Vi åt middag. (Linas matkasse, kikärtsbiffar med grönsaker i libabröd, annorlunda o mycket gott!!) Snart var det dags att krypa i säng.... Napparna lades i ett kuvert som klistrades igen...




Napparna är i ett kuvert med glitter istället har skruttungen en ny Labanfilm


Tyvärr gick det inte helt smärtfritt. När det var dags att krypa i säng skrek skruttungen hysteriskt efter napparna. Filmen kunde vi lämna tillbaka till affären hon skulle minsann inte sluta ikväll. Sin mamma slog hon, lillasyster blev väckt. Vad göra? Trots att det skar i hjärtat höll vi ut. Siri fick krypa ner i vår säng med sin gosekanin och jag låg bredvid henne tills hon somnade strax före 20. Om hon inte vaknar och allt börjar om igen får jag säga att det ändå gick hyfsat. En mikrofon ska älsklingen få så fort det kommer in i leksaksaffären igen. Jag hoppas att detta går vägen nu. Håll tummarna, snälla.

Kram ♥♥♥


Postat av: Linda

Håller tummarna. Hon kommer fixa det galant.

2010-02-03 @ 21:27:03
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Becksan

Håller också tummarna! Lova var också jättesvår de första nätterna, fick ligga brevid henne, men efter fyra dar ungefär var det mycket bättre! Synd att vi inte kan komma i morgon, du fick mitt sms va? Kram

2010-02-03 @ 21:37:22
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller tummarna!

2010-02-03 @ 21:46:23
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag håller tummarna stenhårt! kram

2010-02-03 @ 22:09:52
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Madeleine

Håller med och instämmer att självklart kan man blogga om barnens framsteg i bloggen, det gör ju faktiskt jag med, - för min skull och familjen som läser!! Men det är inte okej med dessa listor som cirkulerar, vad som är ett måste att kunna för barn som är 1år osv..!! Man kan inte jämföra barn!!

2010-02-03 @ 22:18:15
URL: http://muppsan.com
Postat av: Therése

Ja..det är ju ändå ett stort steg för dom att ta!

Vi försökte också med tomten i julas...man Hugo drog sig ur det i sista stund ;-)

Men han har länge pratat om en stor sopbil som finns på BR, så vi får nog bearbeta honom med ett byte där!



Jag håller tummen för att det går vägen med Siri nu!!



Tack förresten för att du tyckte Hugo hade fint på sitt rum...nu är det ju inte hans rum på bilden egentligen, utan hans lilla vrå under trappan (som är i vardagsrummet/matplatsen)



Ha det så gott...Kram!

2010-02-03 @ 22:23:06
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Camilla

Håller tummarna....hårt.

Det kan inte vara lätt.

Fast vi hade tur.

Det var inga problem för tjejerna när dom skulle sluta.

Ha det bra och kram på dig!

2010-02-04 @ 08:46:18
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: