Februarionsdag....

Siri var så pass pigg att det var dags att gå till förskolan idag. Hon längtade efter kompisarna och allt roligt de brukar hitta på. Ändå blev hon ledsen när Crille lämnade henne.... lilla älsklingen hon ville pappa skulle stanna på samlingen. Jag ringde senare för att kolla så hon var ok och givetvis hade hon det toppen.

Här hemma ägnade vi oss åt undanplockning och städning. Jag sprang ner på Konsum och handlade lite småplock som tagit slut. Lite terapi så här en onsdag..... (inte skratta nu Carina) Precis när jag kommit hem från sjukhuset skulle jag gå ner till affären. Trodde jag var piggare än jag var. Plötsligt blir jag helt snurrig och det svartnar ett ögonblick, jag trodde jag skulle svimma. Vilket jag som tur var inte gjorde. Sen dess har jag hållt mej ifrån den affären rädd för att det ska ske igen. Så nu har jag tagit tjuren vid hornen och utmanat mej själv och situationen upprepades givetvis inte.

Vi har haft en fantastisk vinterdag med strålande sol. Crille, jag och Ellie tog en kort promenad för att äta lunch. Jag kände att jag var tvungen att komma ut efter veckans sjukdagar. Lilla trollungen var feberfri för stunden men fortfarande snorig.




Vi tar Ellie i pulkan för att hon inte ska somna men det var nära att hon slocknade i allafall.


Det blev en pasta på Tortellini. Gott tyckte jag och Ellie som åt pasta med kyckling, parmesan och champinjonkräm. Crille tog en köttfärsvariant som var något för stark. Tur att inte lilla trollungen åt hans mat....




Mmm gott!! Mera pasta mamma.




Om jag ställer mej upp kan jag se vad som händer runt omkring bättre....


Ellie flirtade vilt med våra bordsgrannar. Sötnosen tyckte det var spännande att äta ute. För oss vuxna gällde det att äta relativt fort. En liten trollunge tröttnar snart på att sitta still....


Siri kom hem från Förskolan. Ellie somnade. Crille åkte iväg på träning. Eftermiddagen flög förbi. Pussla, läsa bok. Laga middag. Middagskaos idag.Ellie bröt ihop fullständigt. Hon skulle bara äta haricotes verdes, jag tyckte de var lite för svårtuggade för henne. Åtminstonde när hon är så täppt och skriker samtidigt som hon stoppar in hela bönan i munnen.

Ikväll har vi trevligt besök av Mankan (Ellies gudfar) Glass,te och zappande mellan tv-kanalerna. Lagom aktivitet för oss trötta småbarnsföräldrar.

Hoppas ni också haft en skön onsdag!!! 


Postat av: Malla

Tack så mkt :D



Man får ha vilken sorts blogg man vill, spelar mig ingen roll, jag gillar din sida och du kommer givetvis dyka upp som veckans blogg, dock är det inte förrän v 20, men jag meddelar ett tag innan!

Kram

2010-02-24 @ 21:59:02
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Camilla

Gud så söta dom är!

Ha nu en bra torsdag och kram på dig!

2010-02-25 @ 08:39:42
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Vilken härlig dag, middagskaos sätter ju en extra guldkant på tillvaron eller hur hihi...

Gud vad snygg du är i din pälsjacka, verkligen skitsnygg.

Låter som en kväll hemma hos oss, tvmys & zappande ;)

Kramar<3

2010-02-25 @ 09:07:01
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt väder ni verkade ha.. här är ännu kallare idag... brrrrr...

2010-02-25 @ 12:09:22
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Malin

Härlig pulka Ellie har! Vart hittar man en sådan?

Sger som en föregående skrivare: du är jättesnygg i din pälsajacka! Själv hade jag aldrig kunant bära upp en sån.

Mysigt att äta lunch ute. Det händer ju inte för ofta i den den här familjen. Kan tänka mig att man får skynda sig när man har en liten som inte vill sitta still.

Kram!

2010-02-25 @ 16:58:04
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: