Bad hairday som avslutades med dans.



Ellie vaknade upp med en häftig frisyr som höll sig  trots att jag borstade och fuktade håret. Hihi, idag har hon gjort skäl för sitt smeknamn "lilla trollungen".

Natten har varit lugn och hela familjen kunde sova ut. Behövligt efter natten innan. Siri vaknade och berättade vad hon drömt... "Mamma sa att jag var för liten för att gå på kalaset, mamma vart gick du när vi sov?" Hon kunde inte förstå att det hon kom ihåg inte var på riktigt. Svårt att greppa och hur förklarar men drömmar för en 3-åring?
 Siri har varit feberfri och pigg hela dagen. Ellie däremot har feber mellan 38-39, är supersnorig, lite hostig och lös i magen. Gnällig till tusen men en del guldstunder har vi haft även idag....




Det är inte lätt att hålla två barn sysselsatta inomhus i ett par dagar men pussel och spel går hem.... Ellie plockar med memokort. Siri och jag passade på att pussla under tiden innan hon kommer och förstör....




Jag tycker synd om Siri, så fort hon gör något är Ellie där. Ibland är det ok men det finns gränser även för en tålig storasyster.


Jag hade planerat att gå ut en liten kortis efter mellanmålet men Ellie satte stopp för det. Hon var helt enkelt för snorig och febrig. Som tur var fann sig Siri i det och nöjde sig bara jag lekte en stund. Imorgon får skruttungen gå till förskolan och leka med kompisarna igen. Hon är rejält sugen, är nog ganska trött på mamma och lillasyster.

Crille var hemma till middagen. Känns lyxigt att kunna äta middag tillsammans på "normal" tid med barnen. Jag testade en ny rätt. Lax, nudlar, avokado, apelsin till det en limedressing. Gott,enkelt, fruktigt och fräscht.

Båda tjejerna var trötta ikväll. Det blev bad direkt efter maten. Jag hade lovat Siri att måla hennes naglar. Svart nagellack blev det. Present från faster, skruttungen tycker det är jätte snyggt.



Jag läste en bok under tiden naglarna torkade, Siri satt och nickade bredvid. Stackarn så trött men snart piggnade hon till igen och hade svårt att komma i säng....






Kvällen avslutades med dans. Ellie gör allt som Siri.....

Kram♥♥♥


Postat av: Camilla

Men vad jag satt och log då jag såg filmen.

Gud så söta dom är.

Om du ska vara med i min tävling gäller det att du kommentera just på "den stora dagen".

Det är bara DÅ det gäller :)

God natt och sov gott!

2010-02-23 @ 22:03:46
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: cecce

Hej!

Lustigt att barn rkar dansa och hålla igång trots feber och förkylningar:-)

Hoppas det är bättre i dag så ni kommer ut lite. Det tar på krafterna att gå inomus hela tiden...



Jo, tack...jag känner mej redao för att börja jobba så smått. Det har varit skönt att vara hemma och vila ut men också en ganska jobbig resa med mycket tankar och funderingar. Svårt att skriva om det här dock:-)

Mitt liv har gått i 110 och jag måste lära mej att inte va så himla duktig, inte ta ansvar för allt och alla och att vara lat emellanåt. Inte så lätt för en som jag. Men, men jag ska nog öva!!



Ha en fin dag i dag!

kramar!

2010-02-24 @ 07:56:22
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Hihi, sån söt film!

Och UNDERBAR frisyr ;)



Jag har också funderat på hur man ska förklara drömmar för ett litet barn...har sett att Edvin också drömmer en massanu och det verkar vara så verkliget för dom...



Kramar

2010-02-24 @ 10:02:35
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

UNDERBAR film med tjejerna....

Det gäller att ha bra fantasi när man har sjuklingar hemma som vill sysselstättas.. Mina två äldsta låter lillasyster vara med ganska så mycket så de sysselsätter ofta varandra;)

Ja du vad är gemensam middag för ngt , jag & tjejerna äter alltid själva förutom lördagar hihi...

Massor av kramar<3

2010-02-24 @ 10:28:15
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Therése

Ja, inte är det lätt att underhålla barnen alltid...när dom är hemma från dagis!

Vår lilleman är också hemma fortfarande...inte alls bra i magen :-(

Jag hoppas verkligen det vänder snart!



Va söt hon är lilla Ellie som gör som storasyster (och lite yr av allt snurrande hihi)

Hoppas hon piggar på sig snart, lilltjejen!

KRAM!

2010-02-24 @ 12:25:52
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: