Lämnat, tvättat och reggat....

Familjen börjar vänja sig vid att komma iväg på morgonen. Det lättaste är att stiga upp :) 06.30 ringer klockan, har vi tur har inte barnen vaknat innan dess. Frukosten fungerar också, tjejerna äter bra!! Macka och gröt blir det oftast. Jag försöker även hinna med en kopp kaffe men den kanske jag får börja att ta i farten, beror på hur tidiga morgonar det blir framöver. De stora problemen är fortfarande påklädning för Siri och tandborstning för Ellie. Idag hade vi gått om tid. Siri sprang runt och gjorde allt annat än tog på kläderna. Hon hånskrattade åt mej när jag bad henne göra sig iordning, hon skrattade ännu mer när jag höjde rösten. När jag frågade om hon tyckte det var roligt när mamma blev arg och ledsen sa hon "nej" och skrattade.... grrr. Tillsist sa jag bara klä på dej, Ellie och jag tar på skorna nu sen går vi. Då blev det fart på henne. Hon plockade fram kläder själv, tights, tröja, kjol. Borstade hår och tänder, skruttungen var klar på 5 minuter. Hon kan om hon vill.

Siri cyklade till förskolan. Jag sprang strax bakom med Ellie i vagnen. Jag vågar inte cykla jag också än, känns skönt att kunna gripa tag i stången bak på Siris cykel när hon vinglar till.

Idag har jag lämnat båda tjejerna på förskolan. Första gången för lilla trollungen. Inskolningen pågår fortfarande så det är bara några timmar. Lämnandet gick jättebra!! Ellie lekte i sandlådan. Jag sa "Hejdå, mamma kommer sen"  Vi vinkade och jag gick. Ingen dramatik. Om förmiddagen går bra ska hon både äta lunch och vila. Pedagogerna ringer efter mej om hon blir ledsen eller inte kan somna då får jag komma tidigare.

Jag har använt min egentid till att tömma tvättkorgen. Jag har också registrerat mej på Högskolan. Användarkonto och mailadress är fixat så slipper jag trixa med det imorgon då uppropet är. Jag räknar med att jag bara behöver närvara fram till lunch. Om det skulle vara något på förskolan innan dess finns Crille tillgänglig. Första veckan verkar mest handla om insparken och den har jag inte tänkt delta i.



Föräldrarledigheten är över. Liten har blivit stor....


Ha en fin måndag!!




Postat av: Linda

Det kommer gå jättefint för henne på förskolan. Och förhoppningsvis för dig på skolan också

2010-08-23 @ 15:03:49
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: FLOOSAN

Det kommer gå jätte bra, man kommer in i dit snabbare än va man tro. Första steget som är jobbigast. Men detta grejar ni, kram

2010-08-23 @ 20:21:47
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Becksan

Lycka till i morgon vännen! Kram

2010-08-23 @ 20:47:55
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Linda

Så skönt att det går så bra med inskolningen, dom är duktiga våra barn!

Vad är det du ska läsa på högskolan?



Ang didriksons allväderställ så är det det vi är ute efter men det är helt kört att hitta 2 ställ i stl 120 tydligen, finns massor i stl 110 och 130:(

Känns bra att höra att ni tyckte den varit bra, somsagt dom kostar ju lite.

Kramkram

2010-08-23 @ 22:20:36
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: cecce

Va? Ska du börja högskolan?

verkar som jag missat något.



Morgonrutiner är bra men oj...vad mycket som kan gå fel. EEn stressig tid på dygnet. Det är precis som om barnen vet det och ska bråka extra mycket. Visst blir man galen!:)



Kramar

2010-08-23 @ 23:29:14
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Tina

Skönt att dagis funkar bra! Lycka till imorgon Anna!

Kram Tina.

2010-08-24 @ 13:12:04
Postat av: £lli£

Oj, redan dagis!!

hoppas det går bra nu.



Kram och trevlig vecka.=)

2010-08-24 @ 13:52:05
URL: http://lorez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: