Sååååå klantig!!!!!

I förmiddags gick hela familjen  till torget. Den vanliga stressen innan vi kom iväg när alla skulle bli färdiga. Vi strosar omkring. Siri har fått en peng av Crille, hon väljer att köpa nya klistermärken. Vi går sen och tar några lotter, ingen vinst men skruttungen får ändå en godispåse av lottförsäljaren.

Mr Persson får ge sig av till samlingen med laget. Jag och tjejerna börjar gå hemåt. Möter vänner på vägen, stannar till pratar... klockan tickar på.... ett stopp för att gunga på en lekpark. Klockan närmar sig lunch, Siri är kissig och hungrig. Vi står utanför dörren utan nycklar. Snyggt. Ingen har extranyckel till vår lägenhet. Sååå klantigt!! Jag känner paniken komma krypande. Hmmm, vad ska jag nu hitta på?? Testar att ringa Crille  ungefär 10 gånger. Ringer Frida hon har större tur att få tag på sin pojkvän som kan be C ringa upp. Grabbarna är kvar i stan men käkar lunch och måste strax åka därifrån. Mr Persson får lämna kvar sina nycklar på lunchstället söta Frida får hämta upp dem. (Jag har nämligen inga bilnycklar heller) Siri, Ellie och jag går till närmsta preem för att kissa, köpa frukt och dricka utifall det tar tid innan vi kommer in till oss.  Frida hon är snabb en riktig räddare i nöden!! Tur att det ännu finns vardagshjältar.

Nu ska Siri och jag baka chokladbollar och skratta åt mammans otroliga tankspriddhet.



Bilden är lånad från Tasteline


Postat av: Linda

Oops.. så kan det gå. tur det löste sig så bra ändå

2010-08-07 @ 13:53:13
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Känner igen det där ...man blir så frustrerad när man inte kommer in.. Vilken tur att du har en sån fin vän i Frida...

Kramar<3

2010-08-07 @ 15:04:18
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Frida

Det gick så fort och smidigt, glad att jag kunde hjälpa till :) måndag skulle nog inte vara några problem för J.K!



Ha en fortsatt skön lördag nu :)

KRAM

2010-08-07 @ 16:11:11
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, vilken grej, själv klarar man sig ju alltid men med 2 små barn är jag inte gärna utelåst vidare länge. vilken tur du har en sådan fin vän som kunde komma till undsättning. Kramar

2010-08-07 @ 19:19:18
URL: http://uppochnervanadhuset.se
Postat av: Camilla

Tur att det ordnade upp sig.

Men man blir ju så arg.

Men man kan ju inte tänka på allt ;)

God morgon!

2010-08-08 @ 09:11:37
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: