Lek och shopping

Gårdagen blev en skön dag. Mr Persson tog en dag ledigt från jobbet och kvällen var träningsfri. Jag hade redan bestämt med Becca och tjejerna att ses i lekparken. Crille fick åka och storhandla under tiden.



Fruktstund i parken. Ellie hänger gärna efter de stora ropar "ova" "iri".




Det är mycket känslor just nu, Siri funderar och hänger upp sig på småsaker,precis som sin mamma...:)


Igår var det gummistövlarna det var fel på och det var det....för små, stackars Siri. Upptäckte även att Ellies stövlar spruckit.

Kompisarna följde med hem på lunch. Simpelt denna dag. Korv med bröd och morotsstavar. Tjejerna lekte en stund till innan småsystrarna blev trötta. Ellie sov middag. Vännerna gick hem. Crille och Siri somnade på soffan. Jag fastnade i min bok, Midvinterblot av Mons Kallentoft. En spännande och läskig deckare. Ganska obehaglig men jag ska helt klart läsa även Sommardöden som är en fristående fortsättning.

När familjen vaknat till liv gav vi oss ner på stan. Shopping stod på schemat. Nya gummistövlar till tjejerna behövdes som sagt. Vi gick till Vincent shoestore.

Skor - Vincent: Frog | Yttersidan av skon

Frog gummistövlar valde Siri
 Bild lånad från
Brandos


Ellie fick ett par marinblå med ljusblå elefanter, hittar tyvärr ingen bild på dem får visa vid annat tillfälle. Hon var mycket nöjd och gick hela vägen hem från stan i sina nya stövlar :)

Jag hamnade på Intersport. "Fyndade" en regnjacka från Mc Kinley om man nu kan kalla 700 kronor ett fynd men, men funktionskläder är dyrt. DEn var på rea och jag tror den hade kostat nästan det dubbla. Får visa den en regning dag om jag inte ångrar mej och lämnar tillbaka den....

Nu får jag ta tag i dagen. Tjejerna börjar bli ganska otåliga.

Kram




Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Känner igen det är med känslorna...men som jag brukar säga man blir som man umgås ;)......

Här behövs det shoppas nya stövlor till tjejerna oxå, de växer så det knakar.

Hoppas att ni får en fin onsdag utan alltför många känsloyttringar..

Kramar<3

2010-08-04 @ 11:43:04
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: cecce

Vad skönt!! Då har du fixat höstens utekläder!! Antar jag kommer få göra detsamma:-)



Vi har faktiskt sluppit använda regnkläder på ett bra tag här i skåne...hoppas det fina vädret håller i sig ett tag till!



Kramar

2010-08-04 @ 22:28:11
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: