Sista dagen på påskledigheten...

eller för oss är det inte så stor skillnad. Jag är föräldrarledig, Ellie har inte börjat på förskolan, Siri har påsklov så hon är ledig hela veckan. Crille tränar som vanligt. Vi fick ändå lördag, söndag och nästan hela dagen idag då vi var lediga tillsammans. Dagar vi försökt utnyttja till max.

Igår hade vi en mellandag då vi var bara familjen. Slappade hemma på förmiddagen. För att på eftermiddagen göra lite ärenden. Nya blommor till balkongen handlades. Jag hann däremot inte plantera dem, får se om det blir gjort imorgon.... Vi körde även förbi Intersport för att köpa skor till Siri. Hon fastnade för ett par silvriga gympaskor som jag tror bästisen Lova har likadana. Ja,ja är man bästisar så är man, hihi. Jag hann även rensa ut en del i Ellies garderob och kolla över alla Siris gamla kläder i storlek 86. Än så länge stort för lilla trollungen men det fanns många fina guldkorn inför våren och sommaren. Så tyvärr, lilla älsklingen det blir nog inget nytt till dej.
  Kvällen avslutades med en god middag och en film när barnen somnat. New Moon fick jag äntligen se. Tänk vad dessa tonårsböcker/filmer är fängslande. Jag tyckte den var bättre än jag trott, då den boken var den jag gillade minst.

Idag var vi bjudna till kompisarna i "det gula huset". Strax före lunch traskade vi iväg, en skön promenad på 20 minuter ungefär. Ellie somnade givetvis. Cornelis hade väntat och väntat på oss. Det var en glad kille som tog emot oss. Lina bjöd på saffransgryta med räkor, ris, sallad och bröd. Fantastiskt gott!! Receptet Lina, det glömde jag be om....

Vilka middagar det blir nu för tiden. Barnen har svårt att sitta still. De ber om hjälp, de ska ha mer bröd eller dricka eller behövs det kissa....För att inte tala om Ellies bordskick, mat överallt. Oftast avslutar hon måltiden med att vända tallriken upp och ner antingen på bordet eller över huvudet. Det gäller att vara med.

Ändå hann vi prata, äta, dricka kaffe och fika på hembakta muffins. Inte illa.

Än så länge är det ett barn som märks något mindre än de andra 3. Frits sov först gott i sin säng sen fick han lite mat och somnade sedan gott i pappa Stefans famn.




Med tummen i mun och i pappas armar somnar Frits tryggt.


Vi fick en perfekt avslutning på påskhelgen. God mat i goda vänners lag.

Tjejerna var trötta ikväll. Båda somnade direkt efter godnattsagan. Jag känner mej rätt slut själv. Som vanligt tänker jag slappa i soffan. Film, tidning, dator eller bok står på mitt program. Får se vad det blir....

Kram ♥♥♥


Postat av: Vi i gula huset

Tack själva! Härligt med ett delat kaos!!! Recept kommer!! Kram

2010-04-05 @ 20:12:07
Postat av: Camilla

Åååå,en sådan liten goding!

Ha det bra och kram på dig!

2010-04-05 @ 21:13:43
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag blir lite avis på dig som får vara föräldraledig... hmmm... själv är det jobb som gäller - som vanligt - i morgon. Men det har varit skönt med några dagar ledigt. (och jag är ledig fredag så jag får en till långhelg i alla fall)

2010-04-05 @ 21:33:15
URL: http://candygirl.worldofsecrets.com
Postat av: Johanna

Så mysigt ni haft! New Moon såg jag på bio. Alla brudar skrek stup i ett. Väldigt irriterande. Ska nog se om den nån dag här hemma ^^



Sv: Maten va supergod & vi hann umgås med alla, för vi hade en som hjälpte oss i köket!

2010-04-05 @ 21:36:27
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: carola

tack för dina fina kommentarer..



Vilken underbar helg ni verkar haft och kortet å så fint..Kärlek.



Jag hoppas dina drömmar slagit in om 5 år:), själv har jag mitt hus på landet hoppas jag.

Ha nu en härlig vecka, jobb väntar mig i dag

kram

2010-04-06 @ 09:03:39
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

åh va söt!!

2010-04-06 @ 11:09:44
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Härligt att eras påsklugn fortsätter. Vårat också, det är först måndag - tisdag som min man är ledig, så påsken traskar på i sakta mak - härligt, härligt.

2010-04-06 @ 11:26:04
URL: http://glitterogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: