Det finns en första gång för allt....

Natten i ensamhet klarade vi tjejer galant :)

 Crille spelade en halvlek mot Sundsvall igår. Matchen slutade 1-1, ett resultat Södra var mycket nöjda över. Efter 20 minuter fick de  en spelare utvisad och spelade således resterande tid med en man kort. Mr Persson kom in och hjälpte till i backlinjen något som han fick gott om ros för. Skönt att det gick bra trots att han inte var helt frisk.

Idag är det min tur att känna mej hängig. Fick ta en tablett förut när jag kände mej tung och orkeslös i hela kroppen, samtidigt som jag frös. Nu känns det givetvis lite bättre.... 

Vår onsdag har inte bjudit på några större överraskningar. Jag har varit hos sjukgymnasten för första gången i mitt liv. Bokade en tid efter att länge gott med återkommande yrsel och huvudvärk. Det kändes bra att få komma dit men nu är det några veckor sen huvudvärken kom nästan dagligen så jag börjar nog slappna av iaf. Hon tyckte att jag hade god rörlighet och kunde inte känna några större defekter men jag fick ett par avslappningsövningar för axlar och nacke plus några styrkeövningar att göra med gummiband. Träning och roliga aktiviteter rekomenderades. Hon tyckte jag skulle ta upp aerobicen igen eller börja styrketräna men poängterade att det viktigaste var att jag tyckte det var kul och fick egentid. Jag har en tid för återbesök om några veckor, då får vi se om det gett någon effekt.

I eftermiddag har vi bara tagit det lugnt hemma. Barnen har målat små konstverk. Ellie är helt fascinerad av att kritorna ger färg på pappret. Siri klipper och klistrar mest.

Nu ska jag göra som Mr Persson och lägga mej raklång i soffan. Tycker jag är öm i hela kroppen, vet inte om det är sjukgymnasten klämmande eller förkylningen.....




Siri tittar på dvdn Barnen i Bullerbyn, då lever hon sig in i filmen totalt.


Ha en fin kväll!!


Postat av: Linda

HOppas du slipper förkylning inför valborgs.

2010-04-28 @ 20:20:03
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: cecce

Låter som en bra ide`att lägga sig raklång i soffan! Hade jag också gott kunnat tänka mej.-)

Hoppas du får den hjälp du behöver hos sjukgymnasten. Rörelse är aldrig fel....inte egentid heller för den delen. Men det är svårt att få till:-)



Hoppas nu du har en skön stund i soffan!!

Kramar

2010-04-28 @ 20:44:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: