Tisdag

Känner mej ganska slut i huvudet just nu efter en lång dag. Det var min tur att stiga upp med Ellie vid 6-tiden i morse. (Tänk om den där lilla trollungen kunde börja sova hela nätterna eller åtminstonde någon timme längre på morgonen så jag någon gång fick sova mer än 2-3 timmar i sträck)

Förmiddagen gick åt till fix här hemma. En gnällspik hängde på höften.... Min lunch blev därför inte den bästa utan en smoothie stående. Fungerar inte så bra när matintaget blir för lågt. Not good!!!

Som vanligt stressade jag och Ellie iväg till Siris förskola. Vi möttes av en arg skruttunge. Hon ville inte sova men hon ville inte stiga upp, nä hon ville bara ingenting. Pedagogerna tyckte inte hon haft någon bra dag och undrade om hon höll på att bli sjuk.... Inte lätt för mej att veta, hon var inte varm, hon är i trotsåldern men visst det kan vara en förkylning på gång. (Tog febern för säkerhetsskull men nej normal temp...)

Utbrottet gick över när jag kom in sen har hela eftermiddagen varit toppen.

Becca och Lova hängde med till friardalen för lek i det fina sensommarvädret. Ellie somnade i vagnen. Vi var ute tills alla började bli hungriga och lilla trollungen sovit färdigt.

Kompisarna följde med hem till oss på middag. Pasta och köttfärssås stod på menyn. Så skönt med sällskap en dag som den här när Crille är borta från morgon till sen kväll.

De stora tjejerna "spelade" gitarr, sjöng och lekte björnen sover. Så söta. Lova kan de flesta sånger som sjungs på förskolan. Siri hänger på men hittar gärna på en egen  istället....




Blivande artister???


Ellie är hela tiden med på ett hörn. Idag ställde hon sig helt upp för första gången men höll på att välta avigt. Nu gäller det verkligen att hålla koll för hon är överallt!!!




Dagens trollunge söt i tunika från KappAhl, present från Mankan och Lina.



Vår tisdag i ett nötskal. Nu ska jag se Idol istället känner att jag mest svamlar.....


Rösta på mej här så jag inte trillar ut från listan!!!! Kom igen, det är inte svårt!!! 


Postat av: Becca

Tack själv för sällskapet!

2009-09-15 @ 21:02:26
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Jag känner igen det där med att ta en smoothie stående :) gott men stressigt.



Ha en mysig kväll! Kram Elin

2009-09-15 @ 21:37:32
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men vilken sötis, köp protindrinkar som du kan ta om du är som mig måste ha mat för att inte flippa ur helt har inte kroppen för att inte få ngn mat...

jag hade det när jag fick ta min mat på stående fot eller inte kunde äta i tid som mellan mål för att ha orken uppe hela tiden när jag hade lilltjejen hemma första halvåret..

KRAMISAR

2009-09-15 @ 21:40:27
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..



hoppas du kommer igen imorgon..:) och så håller jag en tumme för att du får lite mera sömn inatt nu..

God natt gumman.. kram

2009-09-15 @ 23:52:13
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: cecce

Låter som en riktigt stressig morgon och förmiddag. Tur att resten blev bättre!



Kan man rösta två gånger?



Kram

2009-09-16 @ 10:56:10
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: