Nu är det kväll...

Dagen har rullat på och nu är det plötsligt mörkt och kvällen är här.

Jag fick en välbehövlig sovmorgon då det nu är min tur att vara förkyld. Jag har ingen feber men tycker ändå jag känner mej lite groggy.

I morse var det dimmigt så vi bestämde oss för att ägna förmiddagen till städning. Jag sorterade papper, hatar verkligen alla försäkringspapper, fondrapporter, lönespec, you name it. Tar sådan tid om man inte direkt när det kommer sätter in i en pärm men ,men är dålig på det. Önskar mer gick att få via mail för att slippa lägga papper på hög.

Crille dammade och Siri hjälpte till. Så söt. Hon hade en egen trasa att damma med. Bollarna,legot, dockan, allt som vi vuxna inte tänkte på fräschade hon till.

Vi fick för en gångs skull städa klart utan att något annat kom ivägen.Ofta är  hälften  kvar till nästa dag och sen är det bara att börja om igen...

I eftermiddags blev vi bjudna på våfflor till Rebecca, Micke och Lova. Tackade givetvis ja, så smaskig söndagsfika. Grabbarna skulle iväg på träning men vi tjejer hängde kvar. Lova och Siri lekte en hel del ute, turades om att cykla på "stora" cykeln och sparkcykeln.

Skruttungen är så "rolig" med sina kläder. Hon plockar fram själv vad hon ska ha på sig men sen kan hon ångra sig och byta flera gånger om. Det mest pinsamma är att när hon kommer hem till Lova plockar hon fram det hon känner för att ha på sig i hennes garderob. Allt från trosor till skor. Eller går hon naken... tur vi känner varandra väl. Detta börjar bli något skrattretande tycker jag.

Idag var hon något trött så vi bröt upp strax efter 17. Kompisarna följde oss en bit på vägen men Skruttungen ville inte gå hem och fick ett av sina helt hysteriska utbrott. Känns som hela stan stannar upp och bara stirrar. De som inte själva genomgått trotsåldern på nära håll undrar nog. Vi kom hem tillsist. En lätt middag kom på bordet och Siri åt.

Ändå, ännu ett utbrott. Först för att hon inte skulle bada sen för att hon minsann inte skulle stiga upp ur badet. Jag menar vad gör man?? När hon väl borstat tänderna och fått på nattlinnet sov hon nästan innan hon lade huvudet på kudden.

Trött,trött,trött.... just ikväll kan jag dra på smilbanden åt det men jag lovar att imorgon är det en liten dam som åker i säng senast kl 19. Det här ska nämligen inte upprepas på grund av att rutiner bryts.

Nu ska jag lägga mej i soffan och slappa tills jag somnar.  


Postat av: Anonym

taack :D !

2009-09-20 @ 21:33:52
URL: http://beeccss.blogg.se/
Postat av: Anonym

taack :D !

2009-09-20 @ 21:33:53
URL: http://beeccss.blogg.se/
Postat av: Ingela la la

Hmm, känner igen dom där utbrotten och klädbyterna :) Här byts det oxå kläder på löpande band varvat med nakenfis.. Dom är ju rätt goa ändå dom små ;)



Kram

2009-09-20 @ 21:42:03
URL: http://www.ingelalala.se
Postat av: Anonym

fin blogg

2009-09-20 @ 21:53:59
URL: http://johannazara.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilen mysig dag ni har haft! :)

Ja jisses barn i trotsåldern är inte roliga. Min systerdotter var ett riktigt litet monster när hon var i den. :)

Ja, barn i pyjamas är nog det mysigate som finns tror jag :)

Det har faktiskt inte brutit ut någon tand än. Börjar undra om det är något annat? Eller kan det ta lång tid?

Tror även han har kommit in i en sån tillväxtperiod för mkt stämmer in på det.



Ser att du hängt med i tävlingen :) Dom har så mkt coolt Gangstar!



Kram!

2009-09-20 @ 22:45:29
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: