Lugn kväll med middag o film

Kvällen igår blev som vanligt nu för tiden en lugn historia. Crille och Siri var en vända i videobutiken för att hyra en dvd. Skruttungen hittade en omgående som hon vägrade släppa, Bondgården,de vilda partydjuren. Vissa lite äldre filmer kostar 9.90 och det gjorde den här. Mr Persson lät henna därför få sin vilja igenom. Däremot hittade han inget som han själv ville se så vi fick nöja oss med Siris val.

Skruttungen började titta på filmen och jag började med kvällens middag. Vi testade ungsrostade grönsaker med kyklingfilé som Elin tipsat om. Jag gjorde några små ändringar, marinerade i citronolivolja och tillsatte timjan i kryddblandningen blev otroligt gott!





Storasyster vill titta på filmen men lillasyster vill också sitta i fåtöljen. Våra sötnosar innan läggdags.


Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken härlig lördagsfilm ni fick ;) Vad kul att ni testade receptet och det blev gott. Timjan är så gott, det måste jag testa nästa gång.



Sv: Det kom 8 från min klass, så det blev inte jättemånga, men några iaf :)



Kram!

2009-09-27 @ 14:21:51
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: camilla

nskar dig en underbar söndag.

Kram./Camilla.

2009-09-27 @ 15:18:53
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Therése

Vilken otrolig fin fåtölj ni har,

får köpa till en så lillasyster har en också ;-)

(Men jag har för mig att denna är rätt dyr va?)



Angående om min lykta så var även den köpt inne på gekås, det var bara den lilla svarta koziol som köptes i butik bredvid!

Kram Therése

2009-09-27 @ 15:29:41
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: