Lördag....

Lilla trollungen är inne i en taskig sömnperiod. Sker mycket i utvecklingen just nu. Ny mat, nya färdigheter, nya tänder, det är mycket nytt helt enkelt för Ellie. Jag förstår att det sätter sina spår.... Siri var likadan minns att det var en arbetsam tid runt 7-10 månader. 

Igår kväll somnade trollungen vid 19-tiden. Runt 22 var hon klarvaken somnade nog inte om förrän vid 23.30. Skönt på så vis att sen sov hon ända till 03.40 då det var dags för nästa vakenperiod. En superpigg tjej satt upp i sängen och blev vansinnig så fort jag försökte lägga henne. Trots att jag tog över henne i vår säng var hon vaken en lång stund. Detta ledde för ovanlighetens skull till en sovmorgon.... klockan 07 började lördagsmorgonen.



"Det är jobbigt att bli stor, därför är jag en riktig liten mammagris för tillfället"


Crille gick upp med barnen och jag kunde sova vidare en stund. Steg upp till dukat frukostbord, tack min älskling! Mr Persson skulle iväg på träning så vi tjejer hade förmiddagen för oss själva.

Jag skyndade på och vi gick ut. Ellie somnade i vagnen, så trött hon var näst intill hysterisk innan vi kom ut, lilla älsklingen.

Siri och jag promenerade till Torpaskolan, hon gillar att klättra på klätterställningarna för de stora barnen. Jag tycker det är okej så länge hon kan ta sig upp och ner själv. Det fanns en plats med höga pilbuskar (tror jag det var) där barnen sopat stigar inne under grenarna. Kanonmysigt, skruttungen lekte jättelänge i den lilla skogen.

Vi hade ett par mysiga timmar trots att regnet hängde i luften.

Väl hemma, vila för Siri under tiden jag gav lillasyster lunch och lagade mat till oss. Crille kom hem från träningen och storasyster blev väckt för pasta o köttfärsås.

Just nu hoppas jag Ellie somnat i sin säng, en gnällig liten fröken. Crille tog med sig Siri för att titta på en fotbollsmatch. Han har lovat en kompis till oss att agera scout för en eftermiddag. Skruttungen följde glatt med, lovad korv med bröd.

Själv ska jag lägga mej i soffan, äta en liten chokladbit, ta en kopp kaffe och läsa senaste numret av mama som kom med posten igår.

Känn lugnet, kram!!!   


Postat av: camilla

Vad söta flickor du har.

Kul att du tittade in på min blogg.

Visst saknar jag i bland när mina tjejer var så små men nu när jag hörde hur din natt har varit är jag nog lite glad att dom har blivit större :)

Ha en underbar lördagskväll./Camilla.

2009-09-26 @ 15:42:41
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Ja, det är jobbigt att bli stor :)



Låter som att trots tidig morgon har ni haft en tokmysig dag! Hoppas att ni får en lika mysig lördagskväll!



Kramar

2009-09-26 @ 15:43:13
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Helen

Åhh vad roligt att du hittade in till min sida och lämnade efter dig ett spår.

Så fick jag chansen att hitta din fina sida.

Den ska jag kolla igenom lite mera någon dag då jag inte jobbar.

Till dess...ha en trevlig helg.

2009-09-26 @ 16:14:34
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Therése

Småbarnstiden kan verkligen vara påfrestande ibland!

Men skönt att du fick din egna lilla stund med lite choklad och läsning...HÄRLIGT ;-)

Kram Therése

2009-09-26 @ 22:01:27
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: cecce

Det är många "perioder" de små liven ska igenom...och vi mammor också:-)

Kämpa på!!



Har precis tagit ut en misslyckad blåbärspaj ur ugnen. Formen tålde tydligen inte värmen för den sprack!!

Har lagt över det som kunde räddas i en annan men vet inte om den går att äta.

Synd, för jag är sååå sugen på blåbärspaj!

Kram

Kram

2009-09-27 @ 13:32:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: