Fröken Nej och time off.

I morse var Fröken Nej tillbaka. Jag vet inte vad som hände. Vi sov tillräckligt inatt, frukosten kom på bordet i tid. Siri var go´o glad när hon steg upp men ändå.... Men så är det väl med trotsåldern, det behöver inte vara något speciellt det kommer motgångar i alla fall. Det var inget stort utbrott bara det vanliga "jag vill inte" som svar på allt. Inte äta mackan, inte dricka, inte borsta tänderna, inte borsta håret, inte, inte, inte, INTE!!

Det är en så tråkig start på dagen även om det är en del av utvecklingen.

Just nu är det inget stort problem mest uttröttande. Jag menar vi har oftast ingen tid att passa utan kan komma senare eller avboka. Tänk sen när alla ska göra sig klara på morgonen och både Crille och jag ska iväg och båda tjejerna ska vara påklädda och redo för förskolan. Då snackar vi tålamodsprövande....
Det är ingen tid jag ser framemot utan jag njuter verkligen av friheten att vara mammaledig.

Men, var sak har sin tid.... och jag kommer inte kunna vara hemma för evigt. (Det vill jag inte heller)

Nu ska jag ta tag i dagen. Plocka in tvätten, duscha när Ellie sover, packa..... för ikväll åker vi "hemåt". Crille har fått ledigt. Ja hela laget förstås. Nordin (tränaren) tyckte det går så tungt för grabbarna att de behöver fokusera på något annat ett par dagar. Tack för det!!!! Ikväll åker vi till Öland och hälsar på farmor o farfar. Vi ska softa med familj och vänner ett par dagar.

Ha det gott!!


Postat av: cecce

Cool jacka!

Gillar den skarpt.

Hm...kanske ska beställa en till Lillalullan?



kram

2009-09-10 @ 21:08:14
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: