Den där lilla trollungen....

Hon somnar så sött själv i sin spjälsäng med tigern och nappen. Sover några timmar, vaknar och illvrålar. Inget hjälper mer än amning. Somnar sen om fort igen. Så här håller det på natten lång. Inatt har det varit helt extremt. (känns som jag har grus i hela ögonen, är långt ifrån utvilad) Vid halv 5 vill hon stiga upp. Jag lägger henne i vår säng för jag orkar verkligen inte ta mej upp. Kors i taket hon somnar, tyvärr inte jag.... det är allt för trångt men jag får åtmintonde ligga kvar i sängen ett tag till.

Tänderna spökar igen. Tycker mej se att även 2 små gaddar uppe är på väg. Då har hon 8 tänder som hon kan bitas med, aj,aj aj. Det är snart dax att avveckla amningen.

Annars är lilla älsklingen världens mysigaste bebis. Hon luktar som en kattunge och man kan helt enkelt inte låta bli att gosa. Nu ålar hon omkring på golvet och undersöker allt. Hon försöker ställa sig upp men lyckas inte helt. Krypa funkar ibland men mest bakåt. framåt är svårt det går så mycket snabbare med hennes egen stil.




Vår lilla älskling


Postat av: cecce

Mmmm..visst är de gosiga de där små bebisarna. Det är väl därför man orkar va uppe på nätterna.

Stackars dej...



Vad mycket kul det var att läsa på din blogg!! Att du hinner med alla barn, vakna nätter. Tack för recepten med. Paj är en av mina favoriter och kycklingpajen verkade enkel och god och jag ska lägga till den i min receptsamling.

Kul också med föräldrabloggarne.

Men jag förstår inte riktigt hur det funkar bara..får läsa lite till.

Hoppas du får en fin söndag!

Kram

2009-09-06 @ 08:22:29
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

god morgon..:)

haha, vilken liten trollunge, men en söööt sådan.. ;) här har stina hållt låda i natt med.. jätteglad och piggelin skulle hon upp och leka.. pust.. och mamman ville sova.. haha..



kram kram och ha en toppen söndag..

2009-09-06 @ 09:22:37
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Amanda

Usch och fy för sådant nattstök. Ludwig har faktiskt blivit mycket bättre på att sova hela nätter. Han har ju aldrig ammat men nattstök har vi haft. I överflöd. Vi har begåvats med en liten kille som inte alls vill sova. Det är det värsta han vet. Man kan ju missa nåt!

Han vaknar fortafarnde väldigt tidigt på morgnarna. Som regel mellan 4-5 någon gång. Men det är helt okej mot det som var förut.

Hoppas ni snart får slut på erat nattstök med så ni får sova lite mera.

Kram

2009-09-06 @ 09:46:50
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åhh lilla godingen...

men SOV PÅ NATTEN !!!

Annars kommer mamma att kollapsa !!

2009-09-06 @ 21:50:03
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: