Huset fullt....

Vissa veckor träffar jag bara barnen, Crille o förskolepersonalen.... sen kommer det dagar och veckor då allt sker på en gång. Massor med kul händer och huset är fullt med vänner. De senaste dagarna har vi varit hypersociala så jag kan tänka mej att det blir en ganska lugn helg.... men men man vet aldrig vi kanske kommit in i ett stim...

Igår morse vaknade Siri (!) först, väckte oss andra och jag steg upp med barnen strax för 7. (Sovmorgon för att vara hos oss) Kajsa kom upp en stund senare men Crille och lilla Lova tog sovmorgon.

Vi tjejer fixade frukost. Risgrynsgröt bestämde skruttungen.

Siri mutades med att cykla på sin egen cykel annars hade hon inte kommit iväg till förskolan. Våra vänner skulle åka hem på förmiddagen så det var inte någon större mening att hon var kvar hemma för deras skull. Hon behöver komma iväg och leka med sina kompisar.

Peter som varit på mässa hämtade upp sin lilla familj och jag bjöd på kaffe innan det bar iväg hemåt.

Lilla trollungen och jag använde resten av förmiddagen till att städa (Igen), tar det aldrig slut????

Siri kom hem från förskolan och hade haft en bra dag men var ganska trött så hon slappade en stund i soffan till en film. Snart var hon pigg igen och följde med mej till affären. Jag behövde handla inför kvällen då Mankan, Lina och Freja var inbjudna på middag. Då jag var helt tom i bollen på inspiration klickade jag in hos Elin och hittade ett smarrigt recept.

Sen kom Tomas på besök innan han, Crille och resten av grabbarna i södra skulle iväg på alternativ aktivitet som denna gång var paintball

En stund senare ringde det på dörren igen.... Rebecca och Lova. Jag hade lovat att vara barnvakt en halvtimme-timme då Becca skulle på föräldrarmöte. Mitt i detta lagade jag laxlasagne och Ellie skrek. Kände just då att "jag tagit mej vatten över huvudet" Detta vände dock för genom att Lova kom skötte sig tjejerna själva. Lilla trollungen blev nöjd och alla tre lekte. Superduper och jag hann klart med middagen!!

Snart kom våra gäster, innan Mr Persson kommit hem... Det tog i och för sig inte många minuter innan tre fotbollsgrabbar ramlade in genom dörren. Crille var hemma, Tomas snabbt in igen och Lova blev hämtad av pappa Micke.

Behöver jag säga att nu var jag rejält hungrig och det var hög tid att sätta sig till bords och varva ner med god mat och trevligt sällskap. Puh, lasagnen blev mycket uppskattad. Lina bad direkt om receptet.




Lina leker tittut med Ellie




Freja sover gott på pappas bröst




Siri ser till att Freja har det bra. Kaninen har lillan fått av oss och den gillar hon att somna med.


I det stora hela fick vi en mysig dag med vänner. Goda vänner växer verkligen inte på träd så vi känner oss lyckligt lottade att så många härliga människor vill vara med oss lika mycket som vi med dem!!

Ha en härlig torsdag!


Postat av: Amanda

Ni har verkligen full aktivitet denna veckan. men det är skoj att kunna träffa vännerna. ^^



Hoppas ni fyller helgen med något roligt med sen.

ha en fin torsdag!

Kram

2009-10-08 @ 10:12:48
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Oj, det är lustigt hur allt ofta sker på samma gång :) Ha en finfin torsdag, kram!

2009-10-08 @ 11:33:01
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Malin

Hihi! Vad du har och göra hela tiden! :) Blir alldeles slut när jag läser det! :)



Ja, G-Star är en favorit hos mig också. Alltid snygga modeller. Många som köper Gina Triqot-jeans nu för tiden. Kanske ska kolla där också?!

Kram!

2009-10-08 @ 11:37:27
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej gumman..



du har då fullt upp.. :) hon är så söt siri.. :) hoppas du har en bra dag, kramar

2009-10-08 @ 13:26:50
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: cecce

Puuh!! Du har verkligen fullt upp! Fast är det roliga saker brukar man hitta energi någonstans.

Hoppas du får en lugn helg!

Kram

2009-10-08 @ 13:44:27
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: camilla

Oj,det var mycket på en gång.

Men du har så rätt...

Goda vänner växer inte på träd....

Dom förtjänar man :)

Ha en underbar torsdag.

Kram./Camilla.

2009-10-08 @ 14:44:10
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. :D man ser direkt skillnad på någon som bara är ute efter läsare och någon som verkligen är intresserad av min blogg :)) så du behöver inte alls vara orolig, inte de minsta!



Jag raderade sånna kommentarer om Mår du bra. Eller nu går jag in och säger att de anmäls så :P spam som skickas ut till hundratals bloggar är ju inte tillåtet! Hehe.

2009-10-08 @ 15:51:48
URL: http://candis.se
Postat av: Rebecca

Hej söta!

Vilka mysiga dagar ni haft. Visst är det så, riktiga vänner ska man rå om.

Han blev jätte glad för texten, men först trodde han jag ritat på väggen och fick lite panik innan jag hann berätta att det bara var "klistermärke", då blev han lugn och glad igen.

Ha en mysig kväll.

Kram Rebecca

2009-10-08 @ 19:31:45
URL: http://www.cheeky.nu
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Verkligen roligt att lasagnen uppskattades! :)



Va mysigt ni verkar ha det :)



Kram Elin!

2009-10-08 @ 20:14:14
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. :)) hehe jaaa dom blir lite långa ibland även om jag försöker att hålla ner minutrarna hehe.

Nej jag hade nog kissat ner mig eller nåt liknande hahaha eller satt benen på ryggen och kuuutat hem haha!

2009-10-08 @ 20:39:16
URL: http://candis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: