Happy friday

Idag har vi hälsat på en helt ny liten person, 3 veckor har  Vera hunnit bli. Vi köpte med oss fika och present för att gratulera. Tänk att man glömmer så fort hur små de är.... jag menar det är inte längesen Ellie var nyfödd. Idag blev hon plötsligt jättestor, lekte med de andra barnen, gick runt bordet som hon höll sig i, stod upp en kort stund utan att hålla i sig, kröp omkring och skötte sig själv helt enkelt.

Vera sov nästan hela tiden så jag kikade bara på henne. När hon vaknade ville hon helst vara hos sin mamma och jag frågade aldrig om att hålla henne. Jag tycker det räcker med att titta när de är så nya men en söt liten tjej det är hon!!!

Efter besöket hade jag ett par ärenden att fixa. (Hann bara köpa presenten o fikat innan vi skulle åka till bebisen) Jag och Siri cyklade ner till stan. Det gäller att vara snabb när skruttungen är med, även att jag visste vad jag skulle köpa fick jag stressa på för älsklingen stod vid utgången hela tiden.... "mamma,mamma, jag kan öppna dörren"

Vi cyklade vidare och lämnade tillbaka gårdagens film. Fick en ny för den andra hackade, inte för att vi hunnit titta på den. Mest en principsak men jag hade hellre tagit en annan. Siri blev däremot glad att få ta med hundarna hem igen. Hon får titta lite imorgon förmiddag när jag packar.

Det var ingen som orkade laga middag ikväll så tillsist enades vi om Mc´Donalds. Det var längesen sist... smakade faktiskt gott. Siri gillar att dippa stripsen o knaprar på äppelbitarna samtidigt.

Kvällen avslutades i soffan med Idol. Skruttungen satt uppe en stund. Hon tyckte tjejerna som sjöng var så fina i håret. Vi fick plocka fram snoddar och hårspännen för att göra håruppsättningar. Mamman, pappan och stora älsklingen hade pippitofsar. Crille och jag fick oss ett gott skratt när Siri sjöng "här kommer mamma Långstrump, tjolahopp, tjolahej....." 

Jag ska strax lägga mej. Behöver sömn! Imorgon bär det av med tåg till Kalmar. Lilla älsklingen och jag ska på tjejmiddag. Det kommer troligen bli en hektisk dag. Först packa,sen resa ca 3 timmar och höjdpunkten.... träffa tjejgänget. Det ska bli superkul!!!

Natt,natt....


Postat av: Therése

Har det nu riktigt mysigt med tjejerna i Kalmar ;-)

Kram Therése

2009-10-03 @ 00:11:25
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: