Så var det bara tjejerna...

Jaha, då var det bara vi. Siri, Ellie och lilla jag hemma. Crille är iväg tills på måndag. Jag hade egentligen tänkt åka med till Kalmartrakten men just nu känns det som om det inte passar. Vi måste fortsätta med sovrutinerna här hemma. Tjejerna har bara delat rum några dagar så jag tycker det är dumt att äventyra något som fungerar så bra.

Idag har vi haft en skön torsdag. Ellie har bara sovit en gång. Även hon börjar bli stor... oftast blir det två pass men idag sov lilla trollungen 2,5 timme på förmiddagen. Hon hann bara vakna, äta och få ny blöja sen var det dags att hämta storasyster.

Siri satt och läste en bok i soffan. "Mamma, jag har tappat mitt spänne" Hon har aldrig brytt sig om tofsar och spännen och sliter oftast ur dem. Nu hade hennes hårspänne försvunnit på utflykten och en mycket förtvivlad  Skruttunge tyckte att alla skulle leta tills det hittades. Spännet kom aldrig fram och alla var tvugna att gå tillbaka till förskolan. Stackars Siri så ledsen över något så litet...

Vi gick hem för mellanmål men var snabbt ute igen. Middag hos Rebecca, Lova och Micke. Jag trodde Ellie skulle somna på vägen dit men icke... hon var pigg. idag var det inte bara vi på besök utan även Lisen och Alex. Kul! Först en massa lek och bus. Jag hade fullt upp med att hålla Ellie borta från alla småprylar hon söker sig till och givetvis stoppar i munnen. Puh, hoppas hon tappar intresset snart.... Siri slutade när hon var runt året men jag kan inte minnas att hon var i närheten av lillasysters provsmakande....

Vi blev bjudna på ris och en god kycklinggryta, sallad och till kaffet de "nya" ballerina kexen med nougat, mums.

Tjejerna hittade Lovas tärnljus och luciakrona. Alex släckte lyset och tjejerna sjöng.... "Ja må han leva, ja må han leva" Kanske inte rätt sång men ack så söta!!!




Det gäller att börja öva i tid....




Busiga Lova, skulle skrämma mej. Buuuu


Tillsist var det dags att gå hem. Ellie var trött. Jag var trött. Siri ville leka mer.... men lyssnade på sin mamma och tog snällt på sig ytterkläderna. Lilla trollungen tog en powernap i vagnen så jag vart orolig att kvällen skulle bjuda på kaos.Men....Gröt,tandborstning,pyjamas och saga. Nattlampa och cd efter 15 minuter sov tjejerna. Det tog lite längre ikväll men det var inga ledsna miner.

Imorgon är vi lediga och planlösa.....

Kram ♥♥♥


Postat av: Rebecca

Ja, det kan nog vara en bra id=e att g[ tillsammans. Det f[r vi satsa p[, tisdag kanske_ Kram

2009-11-13 @ 08:24:54
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Tror nästan det är den jobbigaste perioden. Den när allt åker in i munnen hela tiden. Man måste passa, hålla koll...och speciellt när man är bortbjuden. Den perioden är skönt när den är över.

Verkar som dina små tjejer gör många framsteg och utvecklas i en väldig fart nu!!!



Ha en fin planlös fredag!

Kram

2009-11-13 @ 09:17:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: camilla

Vad underbart att inte ha något planerat.

Själv har jag (och David) tapetserat garderoberna i Sannas rum.

Så nu äntligen är hennes rum klar.

Sedan i kväll ska jag jobba.

Likaså resten av helgen.

Ha det bra och kram på dig!

2009-11-13 @ 12:48:09
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Carolina

Så mysigt ni haft det - hoppas ni får en härlig fredag! kram

2009-11-13 @ 13:08:34
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: