Ooops, vad tiden går....

Det kändes väldigt märkligt att vara ensam hemma hos oss igår kväll. Jag tände alla lampor, tvn stod på och jag gick inte till sängs förrän jag somnat till på soffan. När jag väl lagt mej letade jag upp ett av Ellies gosedjur och snufsade på tills jag somnade. Lite bebisdoft räckte för att lugna en ensam mamma.

Givetvis vaknade jag tidigt.... men mycket har blivit gjort. Innan 9 hade jag rensat och torkat ur kylen, ätit frukost, duschat och klätt på mej,tittat på nyhetsmorgon, pratat med mina älsklingar, plockat ur diskmaskinen....listan kan göras lång.

Min dag har varit som balsam för själen. Jag vet inte hur många gånger jag pratat med Crille och barnen men de har också haft en bra dag så allt är toppen!!!

Geetha och jag tog en riktig långlunch. God mat, trevligt sällskap och massa tjejsnack.

Efter lunchen fixade jag några ärenden på stan.... nya blommor, servetter,ljus och annat till dukningen.... köpte så fina silverhjärtan på Village. Även systembolaget besöktes. Efter lång tid med småbarn och amning har jag helt lagt av mej angående viner. Känner inte till någonting längre, känns det som.... Jag fick hjälp av en vänlig dam så jag hoppas det blir bra. När jag ska betala får jag visa leg. Jag är väl inte superförvånad det brukar ske men ändå.... jag kan säga att jag slutade visa körkortet spontant när jag fyllde 30..... fortfarande blir jag tillfrågad på krogar (är inte ute så ofta men när det väl händer gäller det att ha leget med)bolaget och om jag ska köpa busskort eller dyl.

Något jag också hunnit med idag är ett stopp hos frisören. Jennie Hår 2000 har klippt mitt hår,plockat ögonbrynen och färgat dem. Skönt, nu känner jag mej lite fräschare inför helgen.

Nu ska jag förbereda förrätten.... kan tyvärr inte tala om vad. Får vara en överaskning tills imorgon.




Ta hand om er ♥♥♥


Postat av: cecce

Men oj...vad du hunnit mycket!! Visst är det skönt att få va lite ensam!!

Hoppas ni får en trevlig tjejkväll!

kram

2009-11-05 @ 21:14:34
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Wojtan ♥

Hej



Egen tid är väldigt viktigt och så underbart, även om man längtar ihjäl sig efter sina barn. Jag hoppas du har hunnit njuta så mycket som möjligt.



Kram Wojtan

2009-11-05 @ 21:18:20
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Åsa

Men vad du har hunnit med mycket saker på en dag. Vilken energi du måste ha haft. Skönt med lite ensamtid, blir ju lite brist på det när man har små sötisar. Ha det så bra. Kram Åsa

2009-11-05 @ 21:18:38
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Jennie & Grodan

Sitter och funtar på hur det skulle se ut om jag vore i din sits nu, kom fram till att jag skulle vara ett nervvrak av dess like... jag har sånt kontrollbehov så stackars Thomas (min sambo) får knappt 1 timmes egentid med Felicia för jag inte vågar gå ifrån henne.... men det släpper mer & mer :) men jobbigt att gå ifrån sitt lilla hjärta

2009-11-05 @ 22:17:51
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Carolina

Det låter verkligen helt underbart, hoppas ni får en fantastisk helg! kram

2009-11-05 @ 23:35:10
URL: http://carolina1979.se
Postat av: MissyElliot

Åh, sååå underbart. Du har gjort sånt man ska göra när man har egentid, nämligen rå om sig slälv...

Härligt...

2009-11-07 @ 22:57:09
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: